Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

15 Juni 2005 | Australië, Perth

We zijn in Perth! En hoe we daar gekomen zijn.. Eerst wat cenjes verdienen in Mildura. Just putting plastic knifes in de desert for a couple off weeks. Thatz fun! Itz so boring, but thank God dat ik met 4 hele leuke meiden op het veld stond! We waren in totaal met iets van 20 people van het hostel en werden opgedeeld in groepjes van 5. Twee aan het eind van de ropes, de palen beethouden waar het touwtje tussen gespannen was en 3 in het midden die de knifes in de ground deden. De farm was 2 uur van ons hostel vandaan, reed je om 6 uur in the morning weg begon je rond 8 uur en was je klaar om 5 uur om vervolgens rond 7 uur terug in het hosel te zijn. Dan wil je snel douchen en eten en dan was het alweer tijd om naar bed te gaan.. Zaten altijd nog wel ff buiten om het vuur heen, want het begon gewoon te vriezen van de koude! En dat was dus ook heel koud in the morning, sta je daar met 3 truien een t-shirt en een top aan! Had je niet verwacht in dit land he!? En dan hele lange dagen maken met die meiden dus. Twee uit Engeland en 2 uit Israel. Spelletjes spelen, ik zie ik zie wat jij niet zie. Dansen en zingen, de andere groepen zaten ons echt aan te kijken van die zijn gek! Maar wij maakten het gewoon leuk. En wij hadden de supervisor ingepalmt met onze lieve praatjes enzo, dus hadden we al een stapje voor bij hem. Lekker lang aan de klets houden die meneer, gaat lekker van je tijd af! Dat lukte ons aardig goed iedere dag. Hadden we een uur pauze in plaats van een kwartier! Zo doe je dat! En omdat wij zijn favourites waren, gaf 'ie zelf ook toe, hihi! Nam 'ie ons voor 2 dagen mee naar een andere farm 5 uur van Mildura vandaan. Betaalde onze accomodatie, food, alcohol! Netjes.. Totdat we at night terug reden naar Mildura, we hadden een auto van iemand te leen gekregen om naar die farm te komen. Raken we eerst onze supervisor kwijt in de pikkedonker, maar verkeersborden kunnen we allemaal lezen. Rijden we lekker onderweg, ineens police met zwaailichten achter ons. Worden we aangehouden! Why?? Bleek dat de driver geen driverslicence en paspoort bijhad en de car hadden we te leen gekregen, maar van wie die was?? Was het gewoon goed, konden we doorrijden! Mayby hadden we die car wel gestolen. Zijn we weer lekker verder onderweg, krijgen we een lekke band! Klabbam!! In the middle off nowhere om 11 uur at night! Alleen maar sterren om je heen, zoveel sterren! Gelukkig wist een van de meiden hoe je een band moest verwisselen. Kwamen we uiteindelijk om 1 uur thuis om de next day weer om 6 uur eruit te gaan. En dan leer je de people in het hostel wat beter kennen, maar iedereen gaat op een gegeven moment ook weer verder. Maar dan ook ineens iedereen tegelijk.. Jammer, want het was echt een leuke groep. Kwamen er wel weer nieuwe leuke people, waar ik weer afscheid van moest nemen. Want ik wilde naar Perh en had wel wat centjes verdient. Dus de bus naar Adelaide gepakt, met een gigantische kater. Want ja, laatste avond. Iedereen stappen, we hadden zelfs het andere hostel uitgenodigd waarmee we op het veld hadden gewerkt de last two days. De laatste twee dagen moesten we wat anders en ergens anders werken. Om de babyplantjes waar de grapeplants uitgroeien worden plastic ronde covers gedaan. Schijnt goed te zijn ofzo, waarom het precies was weet ik ook niet. Dus hebben we heel de dag die covers gemaakt, ijzerdraad erdoor heen doen. Beter dan die knifes, die waren we zat. Rijden we 's morgens het veld op, gaan ze met 4 busjes een race houden wie er als eerste is. Was het mistig, rijd er eentje door een hek van kippegaas heen! En toen we klaar waren hadden we een eiergevecht! Je had onze van moeten zien en de guys die er helemaal onder zaten, met bloem ook nog! Geweldig!! Dus feesten at night en een hangover in de bus. Was ik ineens weer alleen.. Gek! Maar een gozer die ik in Mildura had ontmoet zat in Perth en die zou ik daar zien. Dus was ik maar weer fftjes alleen, gelukkig. Lig ik daar in dat hostel in Adelaide, moeten ze natuurlijk weer sex hebben in het bed naast mijn oor. Maar ook zo dat je alles hoor. Thatz so annoying! Hadden ze alleen no condom, had bijna gezegd of ze er eentje van mij wilde en verder wilden gaan in de bathroom! Een dagje rondgekeken in Adelaide om de train naar Perth te nemen. Een treinreis van ongeveer 40 uur! Die gelukkig meeviel, na wat ik van iedereen hoorde dat het verschrikkelijk was. Zaten twee mensen in die ook in Mildura hadden gewerkt, dat was wel leuk! En veel andere mensen ontmoet, een lounge ruimte had je en een eetgedeelte. Hielden onszelfs wel bezig.. Uiteindelijk in Perth, met die gozer en de twee andere uit Mildura in hetzelfde hostel. Paar daagjes een beetje rondgekeken en met zijn vieren een car gehuurd om het zuidwesten te bekijken. Groen! Allemaal bomen, bergen en gras dat zo groen was! En beaches!! Alleen het weer was wat minder.. regen en storm! Echt niet leuk.. Since I arrived in Perth, it just doesn't wanna stop. Gelukkig is het since gister ietsie beter, zodat ik morgen met die gozer naar RottnestIsland kan gaan. Dat is een island hier bij Perth. Daarna gaan we samen de westcoast op!

• 16 Juni 2005 - 12:20

Pa:

Hoi lieve meid,
    Gaat allemaal, gelukkig, nog steeds goed met jouw en je avonturen, hé! En dat weer in West-Aussi, ach... hiero wordt 't zomer, dus... (van mij hoef je daar niet langer te blijven hoor). Maar OK, drie maandjes nog fijn genieten, leuke tijd hebben, de westcoast zien en je weet het:
    Goed op jezelf passen!

Doei meisje, ik denk aan je!

X pa

• 16 Juni 2005 - 22:56

Rosalie:

Woehaa!! Weer een berichtje (-tje?? ;-) ) van Shiva! Haha, super om te lezen wat je weer allemaal hebt meegemaakt! :-D Ik zat nog eens je foto's te bekijken... Die moet je echt tentoonstellen :-P Grapje, maar ze zijn echt heel mooi! Net zoals je verhalen altijd! Have fun!
    xx Rosalie

• 17 Juni 2005 - 22:23

Woodstockie:

Hee Shivi!! Eindelijk weer een real-life story uit de Shiva soap, geweldig!! Blijf schrijven hoor! en blijf genieten! veel liefs, Manon

• 19 Juni 2005 - 14:23

Rianne:

He shiv,

Geniet zolang als je kan!!!Geloof mij kom geen dag te vroeg naar huis want voor je het weet zit je weer helemaal in het'normale'leventje hier in Nederland.
    Veel plezier daar aan de westcoast!!

Veel liefs

• 20 Juni 2005 - 04:26

Nicolle:

hey have fun aan de westkust!

• 21 Juni 2005 - 10:46

Sandra:

Haai Shiva,
    Nog bedankt voor je kaartje. Vond het echt onwijs lief. Het gaat inmiddels alweer wat beter.
    Maar er zullen nog genoeg moeilijke momenten komen.
    Geniet nog maar van die laatste maanden.
    Kus, Sandra

• 21 Juni 2005 - 12:31

Esther Klaus:

He Shiva, gelukkig heb je het nog steeds naar je zin en aan je verhalen te zien heb je weer heel wat meegemaakt. Gaaf joh! Ik heb laatst een programma gevolgd op Yorin. Het heette 'Kicken' en het ging om een groep mensen die door Nieuw Zeeland trokken. Was wel gaaf om te zien. Op jouw foto's herken ik een aantal dingen die zij ook gedaan hebben, zoals met die 'schaatsschoenen' een wandeling maken langs al die ijsrotsen! COOL hoor! Groetjes Esther en de rest van de familie xxx