What..!!???? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu What..!!???? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

What..!!????

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

17 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Staat ik hier vanochtend in Melbourne om half 5 op het vliegvled bij de incheck balie. Kijkt die meneer achter de desk naar mijn papiertje waarop de vlucht staat, geeft 'ie het terug. Kijkt 'ie nog geen minuut later nog een keer, zegt 'ie kijk er staat 17 march en niet 17 february! GOD!!?? En nu?? Het verhaal.. Je hebt hier in Australia een travel agency genaamd PeterPan, je kan daar allemaal tours boeken en de internet is heel goedkoop daar. Wilden Nicolle en ik een ticket naar NewZealand boeken via internet, maar we kwamen er niet zo goed uit. Australische dollar, NewZealnd dollar van waar vliegen en weer terug, that kinda stuff. Dus wij daar aan die mensen gevraagd of ze ons wilden helpen en boeken voor en met ons. Hebben we daar 5 uur lang gezeten! Ze nemen hier de tijd voor je, zo zijn de ozzies. Maarja mensen voor je, na jou en tussendoor bespreken wat en hoe. Eindelijk onze vluchten geboekt heen op 17 february en terug 24 march. Eazy, thatz it! Niet zo moeilijk toch?! Kijk ik 's avonds op mijn ticket, staat er bij de terugreis 24 february ipv march! Foutje.. Next morning terug, hun veranderd en de kosten betaald (hun fout) Alles gefixed en klaar. Onze vlucht ging om 6.15 am this morning. Half 5 inchecken en zag die man de wrong date en de vlucht zat vol. Nicolle wel het vliegtuig gepakt en ik achtergebleven.. Ik werd gek!! Heel de nacht wakker gebleven, geen hostel geboekt als je om 4 uur weg moet. Vanochtend 45 minuten geslapen en naar PeterPan. Zeg dat vrouwtje dat ik de extra kosten zelf maar moet betalen om mijn ticket te veranderen, want we hebben het samen besproken. Excuse me!? Alleen die onderste date moest veranderd worden en daar heb ik alleen maar naar gekeken. Uiteindelijk heeft ze het kunnen veranderen naar morgenochtend, same time and place, just the same flight een day later. Uiteindelijk heeft zij wel voor de extra kosten van het veranderen betaald. Maar niet een beetje medelijden of denken joh die meid is heel de nacht wakker geweest, heeft al d'r voedsel weggegooid omdat je dat niet in NewZealand mee mag nemen net als hier in Australia. Had ik 'r allemaal verteld, maar nee hoor. Werd vanmiddag wakker heb meteen mijn clothes aangedaan en ben eerst een heerlijke bar off chocolat wezen halen!! Dus nu zit ik nog in Mlebourne met een paar uurtjes slaap in bijna 2 dayz.. Belde Nicolle net, ze was in Wellington aangekomen en het was mooi!! Ze heeft al een bed in het hostel voor me gereserveerd en morgen halen we de car op. Dus vanacht weer vroeg op en heel veel wachten op het vliegveld, want we hebben een 3 uur lange overstop in Sydney en je moet hier 1,5 voordat we gaan aanwezig zijn.. Doe bijna 12 uur over een vlucht die bij elkaar 4 uur duurt. Maarja.. Morgen zitten we er! Nog een dagje in de city, de niet leuke city. Ff nog wat verhaaltjes dan.. Gaat ik gister naar de doctor, want mijn klieren waren opgezet en deden pijn. Kom ik de doc's kleine kamertje binnen. Leg mijn verhaal uit, vraagt ze of ik mijn tong uit wil steken. Kijkt ze met een half oog en zegt dat ik huppeldehupiets heb. Sorry, whatz that?! Dat is een doctorsterm, dat weet en ken je niet, zegt ze. Vraag ik of ze het uit wil leggen, gaat ze het woord spellen. Nee, uitleggen wat er in mijn lichaampje aan de hand is! Staat ze al bij de deur, hellooooo! Dus ik doe een guess over een bacterie, loopt ze ondertussen naar buiten en zegt ja dat is het. Whatever! Vraag ik aan d'r bij de receptie (daar liep ze heen) of ze het anders op wil schrijven, dan zoek ik het zelf wel op. Liep ze gewoon weg!! Stonden daar 2 hele leuke assistentes en die gingen maar ff voor doctortje spelen aan de hand van wat het voorgeschreven recept was. Dus nu weten we een beetje wat het is. Gekkenhuis dat vrouwtje!! Maar het goeie hier wel is dat als je een Medicare card heb, zoals ikki. Dan kan je in en uit lopen bij elke doctor en ze hebben altijd wel een plaatsje voor je op dezelfde dag. En je moet wat gegevens invullen en klaar, nix te betalen ofzo. Goed geregeld hier! Een ander verhaaltje in deze gekke stad.. Staat ik van de week mijn parents te bellen in een payphone, de meeste payphones zijn open hier. Moet al blij zijn om mensen die je aan de lijn heb te verstaan met al dat verkeer en die drukte hier. Komt er een stelletje met 2 kids bij me staan en gillen dat ze al naar elkaar deden, leken wel junkies. Hoor ik haar zeggen dat ze wil bellen, dus ik zeg netjes dat het wel even kan duren. Word ze helemaal gek! Wat denk je wel niet, je komt niet uit dit land dus waarom zou jij recht hebben om te bellen, ga lekker terug naar je eigen land en gooi die hoorn erop, slet, you fucking.. En ze bleef maar doorgaan, ze ging er ff lekker bij zitten ook vlak achter me. En maar gillen door mijn gesprek heen, ik dacht die gaat dalijk wat doen.. Ik ook nog gezegd, joh er zijn genoeg payphones hier, als je een straat verder loop kan je daar bellen. Maar nee hoor.. Heb opgehangen en ben naar een andere payphone gelopen. Bij die payphone stond ik een paar nights ago ook te bellen en toen was er een gek mannetje. Die liep al heel de tijd heen en weer en maar naar me kijken en wachten, niet te vertrouwen. Ik denk wat nou als ik ophang en wegloop, dalijk doet 'ie wat. Maar hij deed nix, dus ik loop terug naar mijn hostel om de hoek. Zit daar buiten met wat mensen te praten, komt die kerel weer elke keer voorbij voorbij gelopen. En weer elke keer heen en weer lopen en kijken. Was hij me gewoon achtervolgt! Maar nu zaten er meer mensen bij en die had ik ff ingelicht. Uiteindelijk ging 'ie weg. Nog een ander mannetje op een andere avond bij dezelfde payphone. Die kwam aangelopen met z'n broodje en maakte ff van die bewegingen of ik sex met 'm wilde. Wat denk je zelf, tuurlijk lekker ding! Dus zo gaat het hier in de stad, haha! Heb trouwens wel een winterjas voor 12 dollar gescoord! Best warm en nog leuk ook voor die prijs! Klaar voor NewZealand! Here me comes!! Tomorrow..

  • 17 Februari 2005 - 10:10

    Pa:

    't zit ook wel eens tegen......
    Straks in het mooie New Zealand ben je het allemaal weer vergeten!! Goeie vlucht. Bel/sms/mail je
    X pa

  • 17 Februari 2005 - 10:43

    Guus En Arina:

    Hoi Shiva,

    Veel plezier!!!!!

    XXXgroetjes

  • 17 Februari 2005 - 10:50

    Anne:

    He lieve Shiva,
    Pfff...wel drama zeg!
    Maar verder klinkt het allemaal erg leuk wat mee meemaakt!
    Geniet er nog maar lekker van!
    XX Anne

  • 17 Februari 2005 - 17:52

    Marieke:

    Hey girl! Wat een verhaaltjes weer allemaal. Je maakt weer heel wat mee he daar. Veel plezier in New-Zealand! xxx Marieke

  • 17 Februari 2005 - 19:04

    Rosalie:

    Zowee Shiva, wat klote... Maar alles is gelukkig weer opgelost! Ik hoop dat je een paar leuke weken hebt in Nieuw Zeeland en vergeet geen berichten achter te laten he ;-)
    xxx Rosalie
    p.s. Wat een gekke mensen zeg, bij die payphones :-S

  • 17 Februari 2005 - 20:29

    Esther & Barry:

    Hoi Shiva,

    We hebben net nog even al je foto's bekeken, erg mooi!!
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland.

    Groetjes

  • 17 Februari 2005 - 20:57

    Mama:

    Ben blij dat je uit die rot stad weg gaat wat een rare mensen daar Terwijl ik dit zit te typen zit je in het vliegtuig op weg naar NZ dus alles is gelukkig nog goed gekomen
    Hoop dat het met je klieren ook weer beter gaat wel je medicijnen in nemen hoor
    Verder wens ik je heel veel plezier in NZ en laat gauw wat van je horen
    Heel veel kusjes Mama

  • 18 Februari 2005 - 00:44

    Nicolle:

    jaaa ik zie je over 2 uur! en de storm is weg hier lekker weer :) gaan nu ff opzoek naar een wegenkaart is toch wel makkelijk om te hebben he ;) goeie vlucht!

  • 18 Februari 2005 - 11:14

    Esther & Co.:

    Eeeyy!! have fun!! Kisses from Us!!

  • 18 Februari 2005 - 15:04

    Oma Opoe Weet Je Wel:

    hoi shief ik (alet dus) tik dit ff voor oma in.
    hoi shiva, het allerbeste kind, ik hoop dat je veilig bent aangekomen en nog een hele fijne tijd daar en geniet er maar lekker van, niet te veel sjouwen met jongens, hou het maar bij de meiden.
    de groetjes en heel veel kusjes van oma doeidoei.

    Dit heeft oma mij opgegeven hoor hier ben ik het niet mee eens hoor, lekker wel met jongens sjouwen wat dat ook mag wezen. in N-Z kan je met dolfijnen zwemmen hoor dat hebben Warren en Yvonne me eens verteld, niet in zo'n kut bassin maar gewoon in de zee dus als je dat wilt zal ik dat zkr navragen.
    Veel plezier daar bij de Maori's die zijn in ieder geval een stuk mooier en schoner dan de Aboos. Veel plezier he tut groetjes alet

  • 19 Februari 2005 - 20:23

    Woodstockie:

    Hee Shivi! Gelukkig is alles nog helemaal "toppie"
    met je. En hopelijk is je aandoening heeeeel snel over. Heel veel plezier in New Zealand, pas op by payphones en maak a lot of pictures over there!Have fun, liefs, manon

  • 24 Februari 2005 - 09:27

    Job Schorel:

    he shi,

    alles goed?, beetje bijgeslapen?

    ik hoop dat het nu een beetje meezit, tasman was super. Heb de drie day walk gedaan>

    ik zit nu in barrytown en ben over 4 dagen in queenstown misschien tot dan????

    iig veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier

    groetjes job
    (uit wellington, www.jobschorel.waarbenje.nu)

  • 25 Februari 2005 - 12:54

    Franco:

    veel plezier daar, wel ff balen, maar je reis word vervolgd en alles is goed gekomen. mooie foto's BTW, je maakt het wel verleidelijk om er heen te gaan beso franco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 70440

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: