NewZealand part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu NewZealand part 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

NewZealand part 2

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

06 Maart 2005 | Australië, Sydney

Dolphins!! Morgen gaan we met dolfijnen zwemmen! Finally! Can't wait! Just in the ocean over here! Het water is zo mooi blauw hier, echt ongelooflijk! En het is warm, echt over de 30 graden volgens mij! Gelukkig zitten we nu in een hostel met een supermooi swimming pool, een spa en een sauna! Met supermooi uitzicht op de bergen! De hostels hier zijn wel veel beter als in Australia. Veel schoner, iedereen wast en droogt hier zijn borden enzo! Betere bedden, je kan ons zo blij maken met een gewoon bed, een simple eenpersonbed. Die hebben ze hier veel instead of bunkbeds! Alleen de toilets en showers hebben ze hier wat minder. En de mensen zijn meer wat ouder, minder intresting. Gister sliep er een oud vrouwtje op onze kamer, toen we binnenkwamen rook het net als bij mijn oma. En gister een kerel ontmoet die in Alaska woont. Wauw! Koude denk je dan, maar het schijnt daar net zo warm te worden in de zomer als hier. Ow.. Denk wel vaker verkeerde dingen, zoals de Israeliers. Dacht ook, wat doen die hier zoveel? Dacht dat dat een arm land was. Maar ze zeggen dat we niet zoveel naar het news moeten kijken. En veel Koreanen hier en zoveel germans, ik spreek nog duits als ik terug kom. Die nemen het land nog in zeg ik altijd tegen ze, net als Australia. Canadian people zijn echt superleuk, their humor! Dat zijn mensen die veel aan het reizen zijn hier, en wat swiss people en american people. En NewZealand, dacht ik ook dat is veel regen. Maar we hebben tot nu toe alleen maar goed weer gehad! Ff nog 3 weekjes houden zo! Bij jullie sneeuwt het he!? Hoop dat het er nog ligt, koude. Dan wil ik nu wel ff thuis zijn en in de snow spelen. Kaikora zijn we nu, helemaal gelift over het southern island! Het is elke keer weer belevenis bij wat voor people je in de car stapt! Een local girl had ons opgepikt, ze was samen met een vriend en het was haar eerste keer dat ze hitchers had opgepikt. Dan zit je in een busje met een kerel die uit California komt, pikken ineens 3 oude vrouwtjes je op en een moeder die d'r kids uit school gaat halen. Twee local guys hadden nix te doen, dus gingen ze maar pig hunten.. Ben je bij mij natuurlijk aan het verkeerde adres! Hadden ze ons ook nog in the middle off nowhere gedropt (wat wel is vaker gebeurd) Sta je daar met de highway waar je gewoon over kan dansen omdat er geen verkeer langskomt, met alleen maar bergen om je heen. Dan heb je soms wel is zoiets van, ow hoe komen we hier ooit vandaan.. Maar we worden altijd zo weer opgepikt, langste wat we hebben hoeven wachten was een uur. Dat gebeurde uno time, meestal worden we binnen een kwartietje opgepikt. Door bijvoorbeeld een man die uit Dubai kwam met een vrouwtje die uit Russia kwam of een man die nix te doen had en ff een rondje wilde rijden in de car. Die dacht ik zet die meiden wel gewoon ff af, ff 3 uur erheen en hij weer 3 uur terug! Echt geweldig!! En veel schapen hier! Niet normaal meer! Echt leuk! Minder leuk is dat je ze ook opgepropt en op elkaar gestapelt zie in de vrachtwagens.. Dat zie je ook helaas best veel. Net als de boomstammen op de vrachtwagens, die zag je trouwens heel veel in Tasmania. Wat hebben we ondertussen nog meer gezien, zoveel moois! MillfordSound, kon je alleen heen met een tour.. En stonden er gigantische bergen in de weg, waardoor we om moesten rijden. Dus dat was 5 uur heen en 5 uur terug! En 2 uur op de boot. Echt zo mooi, al die bergen om je heen en seals die lekker lagen te zonnen op de rocks! Gelukkig was de zon lekker aan het schijnen. Komen er ineens dolfijnen bij de boot zwemmen, zo dichtbij en spelen dat ze deden! Geweldig! Lake Tekapo zijn we geweest, daar staat een kerkje aan het meer. Christchurch, een groter stadje (grootste van het zuiderisland, groot??) en dat betekent shops en dat betekent leuke dingen als in centjes uitgeven. Een hele gave beenie (muts) gekocht en het nieuwe album van JackJohnson! En naar de kapper voor, guess what!!? Tien dollar! Haha! Zaten we daar in een hostel, alles goed en mooi. Wil je gaan slapen, maar hebben ze een pub bij het hostel ( wat ze wel vaker hebben) Een supergroot hostel en wij slapen precies in de kamer boven de pub waar een band aan het spelen was.. Dus slapen, nee hoor.. Klacht ingedient, kregen we een discount en geen andere kamer want we wilden want ze waren fully booked.. Maarja, ondertussen overleven we het allemaal wel. Zijn er wel aan gewent, alleen soms word je wel ff gek van al die mensen op je kamer die weer vroeg opmoeten of laat thuiskomen en gaan ritselen met van alles. In Akaroa (ofzoiets) hebben we geslapen op een farm, je zag niet veel van de sheep farm maar het was de boer zijn property. Maar leuk dat dat was. Gewoon op een heuvel, supermooi uitzicht op de bergen en het water. Hadden ze een babygeitje! En een bed voor ons! Dat was een soort nis zeg maar, ingebouwd in de kamer. Vor 2 persons en met dat uitzicht! Echt gaaf! En buiten een keuken aangelegd, dus lekker koken met de ondergaande zon. Hadden ze daar ook dolphin kayaking, wij dat gedaan. Bleek dat er een storm was geweest en dat ze al een paar dagen niet meet waren gespot.. Hebben we ze ook niet gezien.. Wel 3 ff snel vanaf de boot. Naar HamnerSprings, hotpools! Dachten we dat het allemaal natuurlijk was in de bergen, maar waren het gewoon verschillende pools met verschillende warmtes. Wel heel relaxed! En lekker icecream voor zo goedkoop! Bijna het enigste wat hier goedkoop is. Ze hebben hier alleen maar van die kleine dorpjes, lijken net allemaal vakantiedorpjes. Dus gooien ze de prijzen lekker omhoog, voor de boodschappen, maar ook bellen en internet. Maarja.. Dalijk lekker liggen in de swimming pool bij het hostel!

• 06 Maart 2005 - 15:42

Pa:

Ha Lieve shiv,
    Flipper-de-flapper, dat is dol-fijn!
    Ga je, helemaal aan de andere kant van de wereld, eindelijk zwemmen met die mooie beessies. Ik hoop echt voor je dat ze er ook ‘zin in hebben’, morgen. We horen het wel.
    Je heb weeeeeer een hoop gezien en meegemaakt afgelopen tijd hé. Schitterend land dat Nieuwe Zeeland. Maar ut was, hiero in dat kikkerlandje, deze week ook mooi. Alles lag onder een mooie ‘witte sneeuwdeken. En het bleef ook prachtig liggen, zelfs op de dunste takjes van de bomen. Nu alleen nog even een kerstboom halen!!
    En geen + 30 °C, zoals bij jouw maar -20 °C ( yes, that’s different cook)!
    Jammer dat we nog geen foto’s, van waar je nu zit, hebben kunnen zien...
    Nou meisje ik zal voor je duimen dat het gaat lukken met die dolfijnen. Veel plezier,
    en je weet: ‘k blijf aan je denken!! Dikke kus
    X pa

• 06 Maart 2005 - 22:40

Guus:

Hey Shiva,

Het is weer te gek, maak ons maar weer jaloers, maar wij hebben lekker sneeuw. Je voelt je wel lekker thuis tussen al die schapen, je bent ten slotte zelf ook een Schapenkop. Ik hoop dat je nog veel mooie plaatjes schiet, ook onderwater met je flippers. Binnenkort gaan wij ook naar een Hostel waar een heerlijk bed staat, gaan we meer dan 2000 foto's bekijken. Nu maar afwachten of dat ook zo Dolfijn zal zijn.
    Heel veel plezier, en dadelijk weer op(of ben je al op?) en genieten tussen die superaardige vissen.

Groetjes de Klausjes.

• 07 Maart 2005 - 20:54

Rosaliedje:

Lange stilte stilte hiero en big, big smile!! :-D
    Hoe was't met de dolfijntjesss???
    xxx

• 07 Maart 2005 - 20:54

Rosaliedje:

Woops, ik stotter :-P

• 09 Maart 2005 - 04:55

Goose:

He shiv,

Wat een geweldige pictures.Ziet er echt super uit daar in NZ!!
    En met dolfijnen zwemmen het wordt steeds leuker ofnie ik ben erg benieuwd hoe het was.
    Ik mail je snel weer ga morgen vertrekken richting adelaide via de great ocean road en the grampians.Fruitplukken overleefd..
    Tot snel veel liefs rianne

• 10 Maart 2005 - 18:46

Pa:

Je hebt (later) nog foto's hierbij geplaatst!
    Schitterend, vooral van Milford Sounds, en jij tussen zo'n ijsspelonk. Brrrr.....
    X pa