All sweet nothing - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu All sweet nothing - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

All sweet nothing

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

19 April 2005 | Australië, Mildura

Druiven, druiven, wat zijn ze toch lekker! Alleen is het wat minder dat je de hele dag staat te werken voor bijna nix.. Maar ze zijn nog steeds heeeeel lekker die druiven! Het verhaal vanaf het begin. In Melbourne kwam ik een meid tegen van mijn flight, Lonneke. Ik was weer alleen, voor ffies dan. Nicolle vloog naar SurfersParadise vandaar. Lonneke moest werken en ik ook wel een beetje. Dus hebben we een paar farms opgebeld en zijn we terechtgekomen in Robinville. Het begon al met een rotzooi en het eindigde ook zo. Na iets van 9 uur in de bus vanaf Melbourne naar Mildura te hebben gezeten werden we opgehaald door mevrouwtje van een hostel. Daar konden we een nachtje slapen en dan zouden we de next morning om 5 am worden opgehaald door iemand die ons naar de accomodatie bij de farm zou brengen. Vroeg opstaan, 5 uur, half 6, 6 uur.. Nog steeds niemand.. Om half 7 maar naar dat mevrouwtje gebeld. Werden we uiteindelijk om half 8 door een meneer opgehaald die ons naar zijn hostel outta town bracht. Maar dat was nog steeds niet bij die farm. Die dag voor hem gewerkt en daar geslapen en zouden we de next morning echt naar de farm worden gebracht. Weer om 5 uur 's morgens en deze keer waren we op onze destination. Overdag gewerkt, komen 'smiddags bij de receptie daar aan. Daar waren we nog niet geweest, want we waren meteen aan het werk gezet. Blijkt dat ze geen accomodatie hebben!! Ja hoor, sta je daar in the middle off nowhere, maar dan ook echt in the middle off nowhere. Het dichtsbijzijnde stadje was een kwartietje rijden met de auto, die wij niet hadden. Dus als we groceries wilden doen, moesten we maar rondvragen aan de mensen die een car hadden of ze gingen. Anyway, werden we in een tentje gestopt op de parkeerplaats. Voor 1 of 2 nachten zeiden ze, dat werd uiteindelijk 4 nights.. Op zich niet erg om in een tentje te slapen op een heerlijk matrass die ze ons gegeven, maar je kan je spullen niet kwijt en met een paar zandstormen.. Wat ze er hadden als accomodatie waren caravans en units. Wij gingen voor de caravan en die kregen we uiteindelijk ook. Kon voor het eerst in 7 maanden (ja alweer 7 maanden!) al mijn stuff uitstallen in our own little house. En dan maar werken en werken! Picking grapes. Trossen waar de spinnewebben met hele grote spinnen tussen hingen.. Of een kangaroo die ineens voorbij komt gesprongen! En al die bunches cleanen, dat betekent dat er geen rot en te groene druiven in mochten zitten. Dat is niet zo easy aangezien het aan het einde van het seizoen is en de bomen bijna leeg zijn. En je dan ook nog per lug betaald word.. Maarja, het was gezellig! Lekker muziekje erbij van een gozer die boxjes in zijn rugzak had. En mensen die keihard aan het meezingen waren met hun eigen musica. Eentje daarvan kon echt naar de voorrondes van Idols! Het enige waar we ons allemaal ook op verheugde de hele week was de vrije dag en de night before that, iedereen helemaal bezopen en stoned natuurlijk! Dat was onze enige uitlaatklep in the middle off nowhere met zijn dertigen. En toen kwam het ineens, zondagavond komt een van de guys onze caravan binnengerent. Dat het bedrijf falliet is ofzo, morgen zouden we meer horen. Nou, je wil het allemaal niet weten.. Wat ik al zei, die gossip. Blijkt dat de farm door een stelletje beheerd word. Die schijnen ruzie te hebben gehad, want hij was vreemdgegaan met een van de meiden daar. Hij tijdens de fight weggereden met zijn auto, vrouwtje de police gebeld dat hij de car gestolen had en dat 'ie drugs smokkelde ofzo. Dat is een van de stories. Later was er ook nog een dat het geld gejat was. Whatever. Police ineens erbij, want men ging vechten. Scheen dat ze ons ons verdiende geld niet wilde geven ofzo. Gekkenhuis! We wachten er nog steeds op.. Hebben ze ons meegenomen naar een hostel in Mildura waar we de second night zaten, maar dat hostel vonden we nix dus daar wilden we sowieso niet blijven. En die mensen hielpen ons ook verder niet meer, want genoeg bedden hadden ze niet. Hadden we er helemaal genoeg van, verzonnen we maar om de taxi naar town te pakken en daar te bellen om een van te huren en zelf naar een ander stadje te rijden waar we schijnbaar ook fruit konden plukken. Dat huren is van uno day is naar 5 dagen gegaan, we hebben er maar een roadtrip van gemaakt! Geweldig! Met 8 mensen in een 12person van, all our bags op de achterbank en rijden maar! Eerst naar Adelaide, maar die afstanden hier zijn nog steeds zo groot. Dus zijn we toen het donker was van de highway afgegaan en hebben de van ergens tussen de bosjes geparkeerd en daar geslapen. Hadden we maar 2 tweepersontents, dus de rest sliep in de van. Echt back to basic camperen weer. Vijf dagen geen shower gehad en in dezelfde lingerie gelopen. Ieuuw!! Maar wel een geweldige tijd hebben!! Genieten! Kwam de eerste night nog police langs toen we lagen te slapen. We zeiden dat we de hele dag hadden gereden en rust nodig hadden, that was okay. Je kan hier gewoon overal camperen! Ff een paar uurtjes in Adelaide rondgekeken, dat was al genoeg. Mensen, ik heb ook al 7 maanden niet geshopt en ze hebben hier alleen maar leuke dingen! Op weg naar de GreatOceanRoad, heeft ons 3 days geduurd om daar te komen. Onderweg oranges van de bomen geplukt en tegen verkeersborden aangegooid. Je raakt een beetje verveeld als je zolang in de auto zit. Ook heel veel alcohol op om zeg maar te kunnen slapen! In een local pub beland, echt leuk! Waren we eindelijk bij de GreatOceanRoad, waren we helemaal kapot van het slechte slapen en de alcohol.. Een van de guys had de night before gekotst omdat 'ie te bezopen was, hij heeft ook een deel gemist want hij was nog steeds knocked out van de hangover. Just like me kinda. But still, it was beautifull!! Waren een paar van ons van plan om te gaan werken in Shepperton, iets van 2 uur van Melbourne vandaan. Kwamen we daar uiteindelijk aan, hadden we zoiets van we hebben zo'n leuke tijd met z'n allen en een deel gaat terug naar Mildura. Eigenlijk willen we niet uit elkaar.. Dus zijn we maar allemaal teruggegaan naar dit stadje. Zitten nu in een hostel met zijn allen op een kamer, twee guys zijn teruggegaan naar die rotzooi van een farm.. Dat is wel jammer, maar wij hebben het nog steeds heel gezellig! De guys zijn alleen op dit moment allemaal ziek, haha! De girls hebben nergens last van, dus hebben we gister maar voor ze gekookt en today hebben we grapes voor ze meegenomen. En dat plukken.. Deze farm is minder streng met wat we in de buckets gooien. Maar natuurlijk kreeg ik today weer a shitrow.. Helemaal aan de buitenkant en dat betekent zon, normaal sta je tussen die boompjes in en heb je lekker schaduw. En allemaal ants, ik werd er gek van! Ze kropen all over my legs.. En bijten deden ze, eentje heeft het zelfs tot mijn shoulders gehaald. Thatz how life goes at the moment. Working hard for nothing, but still having a great time!

• 19 April 2005 - 09:22

Pa:

Jij draaf maar door...
    Druiven, Drank, Dope, Driving around...
    Blijf wel goed op jezelf passen meisje!! Mis je.
    X pa

• 19 April 2005 - 15:56

Mama:

En wij ons maar afvragen waarom we niks horen van jou
    je heb het gewoon te druk met feesten en zuipen maar als ik allemaal lees wat je meemaak kan ik je geen ongelijk geven geniet er maar van
    maar wees wel voorzichtig met dat kleine lichaampje van je
    Heel veel kusjes mama

• 19 April 2005 - 17:04

Rosalie:

Yeahhhh, langggg verhaal weer! Goed om weer wat van je te horen! Alweer 7 maandjes weg! Time flies when you're having fun!!
    Enjoyyy!! xx Rosalie

• 19 April 2005 - 19:06

Woodstockie:

Hee Shivi! Je weet wat ze van druiven maken he! Juist; WIJN!! En dat is wel aan jou besteed. Een goede beloning voor jezelf na de hele dag plukken in de zon! Veel plezier met plukken, zuipen en lol maken! liefs, Manon

• 25 April 2005 - 18:04

De Klausjes:

Hoi Shiva,
    Wat een lang verhaal.
    Weer een hoop leesplezier voor ons.
    Wat maak jij een hoop mee.
    Echt GAAF!!!
    Gniet ervan maar wees vooral voorzichtig.
    Heb je alweer foto's verstuurd? Gaan we weer snel kijken.
    XX

• 27 April 2005 - 21:15

Rosaliedje:

P.s:
    Herken je deze nog...nog...nog...?
    SmooTHing shampoo van Charles WorTHington, whaha ;-) ;-)

• 30 April 2005 - 07:47

Goose:

He shiv,

Je moet de druiven in de boxen stoppen he niet in je mond.....!!!Nu snap ik waarom ze maar niet vol raken:-)Je raadt het nooit, steve in weer in austalie!!In Perth helaas, een beetje uit de richting.Ik bel je snel,pluk ze he die druiven!!

Good luck

veel liefs rianne

• 02 Mei 2005 - 12:15

Remco Verkerk:

Geweldig allemaal Shiva! Ik blijf trouw je site volgen en barst altijd van de inspiratie na het lezen van je verhalen! Bedankt!

Remco

• 11 Mei 2005 - 01:18

Nicolle:

hey shiva heb een lift gefixt naar de westkust vertrekken euhm dadelijk al :) een coole regenboog kleurig oud busje met 4 andere dus zal wel cool worden.
    miss dat ik je nog anders tegen kom!
    ik lees op je site wel waar je uithangt!
    have fun anyway!
    x