NewZealand part 1 - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu NewZealand part 1 - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

NewZealand part 1

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

27 Februari 2005 | Australië, Queenstown

Om het drama nog eventjes een beetje erger te maken.. Mijn vlucht naar NewZealand ging goed, zat weer bij het raam. Van alle flights die ik tot nu toe heb gehad zat ik naast het raam gezeten! Houden zo. En het was weer 's morgens vroeg, dus zag ik de zonsopgang vanuit het vliegtuig! Dat was mooi, die wolken felrood! En boven NewZealand, wauw! Anyway, kom je aan in Wellington, had een beetje vertraging (lijkt die NS wel) Had Nicolle al de car gehaald. Gaan we 'm ff bekijken, gave car, hartstikke nieuw en groot! Willen we 'm in de parkeergarage zetten for the night. Knallen we voor de entrance ergens tegen aan, klabbam! Wij okay, maar de car had een deuk en schrammetjes en was dus beschadigd. Wij zo geschrokken dat we 'm terug wilden brengen.. Dat gedaan de next day, maar je krijg niet al je centjes terug aangezien we 'm voor 5 weken hadden gehuurd.. Dus dat koste weer wat, all for nothing.. Is die car rental ergens langs de snelweg outta the city, hoe kom je terug? Maar gevraagd of we mee konden rijden met een gozer die daar net wegreed, handig. Komen we weer terug bij het hostel, we wilden toch nog maar een night daar slapen, want we wisten het ff allemaal niet meer. Is het hostel vol! Kon er ook nog wl ff bij.. Scheen dat alles vol zat, the whole town! Omdat er een cricket game was that weekend, thatz why it was all full. Dat is zo popular hier. What now?? Ik door heel de city gerend, Nicolle gewacht bij het hostel bij our stuff. Kom ik uiteindelijk terug met nix, hebben we daar plaats! Hadden twee mensen niet ingechecked, thank you god! Next day de ferry naar het southern island genomen. Kom je daar aan in een klein stadje Picton. Zo leuk aan het water en die bergen eromheen! Worden we opgehaald door een oud vrouwtje van het hostel. Vraagt zij wat onze plannen zijn, zeggen we dat we het nog niet weten met vervoer. Zegt ze dat we maar gewoon moeten hitch-hiken als in liften! Zet ze ons de next day af bij de 'lucky hitch-hike spot'! En binnen een paar minutes hebben we onze eerste lift! Nu zijn we ondertussen in Queenstown en hebben alles gelift! Het gaat zo makkelijk hier! Zo ontmoet je een beetje de locals. Hebben meegereden met een truck en met een hele gave elvis achtige car! Die was gaaf!! Waren er guys in een hostel die dezelfde kant opgingen als ons, hadden we een wedstrijdje. Reden wij eerst langs hun met onze eerste lift van de dag, rijden zij later langs ons en zo ging het een paar keer door! Aangezien we een beetje met de tijd zitten moeten we een beetje snel reizen. En die afstanden zijn wel heel wat groter als in Nederland, dus zitten we heel veel in de auto. Ik ben in bergenland, groenland, bomenland! Het is zo mooi hier! Bij ieder uitzicht denk je, hier hebben ze vast een deel van Lord off the Rings opgenomen. Je kan je er nu veel meer bij voorstellen. Die bergen hier zijn gigantisch! Het lijkt onderhand nep.. Zo mooi! En die lakes! Echt geweldig! Een day track gedaan in het AbelTasman NationalPark. Weer stijl de berg op en af, niet weer.. Ik kan niet meer. Two days ago een glacier walk gedaan! The whole day. Loop je op spikes onder zware bergshoes op het ijs, echt zo gaaf!! Wel zwaar.. Gelukkig hebben ze hier bij veel hostels spa's! Een lekkere warme jacuzi, buiten in de bergen! Dus dat was lekker ontspannen na die walk! Het was daar echt zo'n tirol dorpje, maar twee straatjes en bergen met besneeuwde toppen eromheen! Die had ik nog nooit gezien! Haha! Heerlijk dit leventje. Zijn we nu in Queenstown en gingen we last night uit. dat was een maand geleden ofzo! What!!?? Ya, als je 4 maanden langs de east coast alleen maar gefeest heb wil je het soms ff wat rustiger doen. Staan we daar in dat barretje, goeie musica. Willen we dansen, maar onze benen.. Heb denk ik nog nooit zo'n erge spierpijn gehad! Door die glacier walk.. De trappen kunnen we amper op en af lopen.. Auch! Maarja, dat dansen he.. Proberen en proberen, het lukte uiteindelijk wel een beetje. Ff die spieren losgemaakt. Staan we daar om ons heen te kijken, zien we allemaal mensen die we onderweg hebben ontmoet. Echt iedereen was in die bar! Mensen die de day before met ons de glacier walk deden, guys die ons een lift hadden gegeven en mensen die we in hostels hadden ontmoet. Echt zo toevallig! De wereld is klein..

  • 27 Februari 2005 - 09:24

    Pa:

    Tena koe iti,
    Kei te pehea koe? *1

    Fantastisch daar, hé! Als ik dat allemaal lees... Alleen dat liften, blijf 't beetje eng vinden!
    ...Maar gelukkig, na wat tegenslag gaat alles nu toch weer lekker en geniet je weer van je machtige avontuur! Dikke kus lieve shiv, blijf goed op je zelf passen en genieten meisje!
    Ene...
    Kia ora!! *2

    X pa

    * 'Nieuw Zeelands' =
    *1: Hoi kleine Nw. Zeelandse,
    Hoe is het met je?
    *2: Veel geluk en gezondheid

  • 27 Februari 2005 - 12:19

    Guus+Hugo+Arina+kids:

    Hoi Shiva,

    Leuk weer wat te lezen. Pas NZ op tv gezien, echt heel mooi. Je schijnt ook een rondvaart incl overnachting te kunnen maken in het zuid-westen.
    Lijkt ons echt gaaf. Geniet er lekker van en voorzichtig he.
    Groetjes uit een vrieskoud, wit Breda.XXX

  • 27 Februari 2005 - 13:51

    Woodstockie:

    Gelukkig is alles weer goed gekomen. Enne als je Aragorn,Gimli of Legolas tegenkomt, doe ze de groeten!! Ik ga nu zelf met vakantie dus moet ik je leuke mailtjes ff missen. Blijf genieten en Carpe Diem he! veel liefs, Manon.

  • 27 Februari 2005 - 17:47

    Mama:

    Lieve Shiva
    Lijk me echt schitterend waar je nu bent had je ook wel willen zien dansen met die spierpijn
    Verder is het hier best wel koud het vries behoorlijk en af en toe sneeuwt het ook
    Ik wens je nog heel veel plezier en let goed op jezelf
    dikke kus Mama

  • 27 Februari 2005 - 21:41

    Rosalie:

    Hoiii!
    Leuk verslaggg :-D
    Jaaa joh, gewoon een pak sneeuw hier! Poehee :-P En koudd ;-)
    M'n vakantie zit er weer op :-( Na 9 heerlijke vrije dagen moet er weer gewerkt gaan worden! Wish me luck!
    Have fun daaro! ;-)
    xxx Rosalie

  • 28 Februari 2005 - 14:46

    Sandra En Peter:

    Haai Shiva,
    Sorry dat ik zolang geen berichtje terug heb gestuurd. Erg leuk al die lange verhalen. Ook even wat nieuws van ons. Ik ( Sandra ) heb een nieuwe baan bij de AVR. Nog 3 weekjes bij Inrada en dan ben ik eindelijk verlost.
    Voor de rest gaat alles hier prima. We missen je wel een beetje. Vooral je altijd vrolijke gezicht. Maar blijf nog maar lekker daar. We komen er wel doorheen.
    Dikke kus Sandra en Peter

  • 04 Maart 2005 - 12:52

    Caroline:

    Hey Shiva, sorry dat ik nu pas terug reageer. Probeerde je al heel vaak te mailen maar kwam elke keer niet door. Jeetje eat ben ikjaloers op jouw. Ik zit hier nu op een duf kantoor.Ben al een jaar stage te lopen. Maar ja, Youre stories give me hope, Ga van de zomer mijn eigen reisje maken ga naar Gana en waarschijnlijk in Zuid Afrika rondreizen. Oooh heerlijk kijk er al naar uit. O'ja heb nog wat nieuws over onze goeie ouwe leraar (you know who) mmhhmm, hij ja! Nou mail me nog ff een keer en veel plezier en succes verder. Becarefull en doe geen dingen waarvan je weet dat ik wel zou doen....Dikke X Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Queenstown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 70405

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: