Jarig in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu Jarig in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

Jarig in Sydney!

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

09 Januari 2005 | Australië, Sydney

Happy bithday to me! Hihi! Met iets van 30 graden en zonneschijn!! Dat hebben jullie nu niet back in Holland he!? Maar mijn bithday vieren hier was echt very nice! De avond ervoor 6 january waren we met een paar mensen naar het casino hier in Sydney gegaan. Groot! Snapte ik nix van al die dingen, zelfs de gokkast was te ingewikkeld. Maar daar hebben we een poging op gedaan en nu ben ik rijk! Haha! Was dat maar zo.Zitten er echt van die mensen achter alleen maar op hetzelfde knopje te drukken, lijken wel robots. Saai! Alleen de roullette snapte ik een beetje. Gingen we ff wat drinken daar en ineens was het 12 uur!! Ik ben jarig, 21 jaar!! Iets later naar de club gegaan waar we hier altijd heengaan. Next day, op mijn birhtday ging ik met Nicolle naar Spongbob!! Die draait hier in de cinema! Geweldig!! Nicolle kon ik al een beetje uit Nederland, we hadden een paar keer wat afgesproken. Elkaar ontmoet via internet. En we hadden het plan om samen te gaan reizen, maar toen we hier aankwamen gingen we meteen uit elkaar. Maar nu is zij ook in Sydney en gaan we best veel met elkaar om. Na Spongebob gingen we naar BondiBeach. Lekker relaxen, alleen waaide het best wel. Wilde we rond half 6 weggaan keken we in de zee, veel surfers! Er waren ook veel waves en goeie ook om te surfen. Zaten we daar helemaal ingepakt jaloers te kijken hoe goed ze wel niet waren..! Heerlijk lijkt me dat als je zo goed kan surfen. Maar het schijnt een heeele tijd te duren voordat je het echt zo goed kan. Gingen we over de boulevard lopen en lekker daar pizza wezen eten bij de pizzaria! En \'s avonds weer wezen stappen!! Tuurlijk en drinken natuurlijk! En dansen!! Hebt ik ook nog allemaal cadeautjes gehad! Van Nicolle een truitje, zeebanket en een kaart! Van 2 guys die ik al iets van 2 months ago ontmoet heb en die hier ook zitten, een boekje over dreams en een boekje over 21 year! Zo leuk dat ze dat gekocht hadden! En hadden ze nog iets, daarvoor moest ik monday vrijhouden. Verder wilden ze nix zeggen.. Maar ik nieuwsgierig natuurlijk, heb ik het eruit gekregen. Paintball!!! Dat gaan we morgen dus doen. En van Rianne had ik nog een petje gehad! Die had ze al aan me gegeven voordat we uit elkaar gingen. Dus mijn birthday was super! Wel wat anders als in Nederland! En wat doen we verder hier in Sydney? Nou, het OperaHouse ff van dichtbij bekijken. De botanical gardens bekijken met die gekke koekoebaroes (however you write it..) Die maken me toch een herrie! Met de ferry naar ManlyBeach, waar het superdruk was. Kon bijna geen plekje vinden om te liggen. En dan lig je eindelijk, drijf je gewoon van je handdoek af van de warmte. Ga je de zee in en die is koud! Iedere avond stappen en drinken is nu ook bijna een gewoonte! Mijn ouders hebben me al opgegeven bij de AA als ik terug kom. En verder, ja de shops he.. Maar werken moeten we eigenlijk ook af en toe is doen. Dus nix kopen en op banenjacht en dat valt niet mee.. Ben van 12 tot 7 uur bezig geweest van de week. Bellen en overal vragen, maar nix.. Nu heb ik ff een twijfelgeval als waitress, dat zien we wel. En als het nix word dan gaan we toch gewoon weer verder! Verdienen we ergens anders wel centjes.

• 09 Januari 2005 - 05:46

Rianne:

Happy birthday!!!!!!!!!!!!
    (he shorty it\'s your birthday)
    Wat gaaf dat je gaat paintballen..!!
    Ik heb nog wel ff een wijntje op je gedronken hoor.
    En nu ik weer terug ben in de bewoonde wereld ga ik een chocoladetaartje kopen!!
    Hoop dat het wat wordt met het baantje,of eigenlijk niet ,kom je mooi naar Melbourne!!
    XX Goose

• 09 Januari 2005 - 07:46

Guus, Arina En De Rest:

Hoi Shiva,
    NOGMAALS VAN HARTE GEFELICITEERT!!!!!!
    En zoals gewoonlijk hebben we weer genoten van je verhalen. We hadden wel wat in te halen. Is het nog gelukt om een baantje in Sydney te vinden? We lezen het wel in \"Shiva\'s next story\" Wij zijn ook weer allemaal terug uit ValThorens. We hebben daar de trouwens de skileraren al ingelicht dat je volgend jaar misschien ook van de partij bent. Ze kijken er al naar uit. En anders wij wel. Doe je verder voorzichtig?
    XXGroetjes van ons allemaalXX

• 09 Januari 2005 - 09:01

Pa:

Hoi Lieve Shiv,
    Hieperdepiep........ Hoera!
    21x (allemaal meedoen!)
    Nou, ik kan me het goed voorstellen hoor, zó je verjaardag vieren, fantastisch!!
    Volgende keer WEL op tijd je uitnodigingen ‘op de bus’ doen, hé.
    Blijf genieten meisje, ik denk aan je!
    Dikke kus. Pa\\

• 09 Januari 2005 - 11:51

Rosalie:

Heeey!!
    Gaaf!! Paintball!! En wat lief, al die cadeautjesss!
    Valt me van je tegen zeg, dat je niet effe een groot geldbedrag uit één van die gokkasten hebt gesleept ;-) Naja, next time in Holland :-P
    Hope to hear from you soon! :-D
    xx Rosalie

• 09 Januari 2005 - 21:00

Manon:

Heeeee, Happy paintball birthday sjieffff!!! (en ouders van shiva ook gefeliciteerd natuurlijk!) Kun je wat warme zonnestralen richting nederland sturen? Echt koud is het hier niet. dus de schaatsen kunnnen nog in het vet blijven. Suc6 met jobhunting! veel liefs, Manon.

• 16 Januari 2005 - 01:32

Nicolle:

hey shiva ! have fun met het liften heb nu al paar x gewerkt is erg relaxt! werken ook 2 meisjes uit dit hostel daar dus dat is wel leuk.
    wil dit 3 a 4 weekejs doen en dan weer verder reizen dan heb ik even wat geld uitbespaard :-)

Heel veel fun met je verdere reis in ozzie en nz! en ik lees het wel op je site hoe dat je het maakt!

happy travel
    x
    nicolle

• 16 Januari 2005 - 09:47

Hugo:

Allereerst een goed en avontuurlijk 2005 en natuurlijk nog van harte met je 21e verjaardag. Een week eerder dan Esther. Op haar verjaardag sprak ik je vader en moeder en hoorde dat je je goed vermaakt en het nodige gezien hebt en nog zal zien. Een machtige en avontuurlijke onderneming hoor!!! En dit jaar met kerst geen 30 graden (wel zon), maar onder het vriespunt op de latten en sneeuw in Frankrijk. Ik zal er ook bij zijn. Nog veel leuke en mooie avonturen en tot ziens in ons kleine, maar gezellige kikkerlandje.

• 25 Januari 2005 - 11:04

Esther En De Rest Van De Familie:

He Shiva,
    bedankt voor je leuke kaart! Inderdaad nu nog lekker warm in de zon en aan het eind van het jaar lekker in de sneeuw op de latten, leuk hor dat jullie ook mee gaan. In ieder geval eerst nog veel plezier en dat je er nog maar lekker van mag genieten! Kusjes en groetjes van ons allemaal

• 25 Januari 2005 - 20:04

Sabrina:

hoi Shiva, hier weer een berichtje van mij (ik zei toch dat ik af en toe zou komen kijken). Nog gefeliciteerd voor je verjaardag, je verhalen klinken echt supercool! Als ik me zorgen begin te maken over m\'n reis, kijk ik gewoon effe op je site en heb ik weer zoiets van \'aaahhh het komt allemaal wel goed\' :D