Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu Tasmania - Reisverslag uit Hobart, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

Tasmania

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

26 Januari 2005 | Australië, Hobart

Ik ben weer terug in de bewoonde wereld!! Heb je in de ene voet een job als waitress en in de andere voet een kerel uit America die voorsteld om samen verder te reizen.. Die voeten doen nu toch pijn! Hihi!! Een job als waitress in Sydney, heeeel handig voor de ervaring aangezien ik als ik terug ben die kant op wil. Twijfel! Maar als je iemand heb die wil gaan camperen in Tasmania, scheelt al wat geld, wat de pinautomaat een uur geleden heeft opgevreten..!! Pin ik 100 dollar, gaat dat luikje open.. Precies op dat moment een windje, waardoor ik uno briefje van 50 kon pakken en hap, luikje dicht! Waar is mijn andere 50je?? Pleitos.. En het is hier AustraliaDay, dus alles is dicht.. En avontuur duss! En daar zijn we hier toch voor?! Spullen gepakt en de train genomen naar Wollongong, een stadje 80 km onder Sydney. Daar 2 days gebleven, lekker op het strand gelegen en de grootste boeddistische tempel van het zuidelijk aardelijk halfrond bezocht. 'sNacht kregen een paar mensen in het hostel het idea om in de zee te gaan zwemmen. En daar kan ik geen nee op zeggen, koude! Maar wel heel gaaf, onder de sterren, springen in die golven! Daarna de bus gepakt naar Canberra. Iedereen zei dat daar nix was, maar het is toch de hoofdstad en we wilden het allebei toch zien. Warm dat het daar was, echt 40 graden en geen wind van zee.. Nee, gewoon windstil en dan ff een berg beklimmen! Want daarboven op die berg was een toren, waar een heerlijke milkshake op ons aan het wachten was! En terwijl je die heerlijk welverdiende milkshake aan het drinken ben, heb je gigantisch ver uitzicht over de stad en eromheen! Nog naar een war memoral geweest en dat was genoeg voor Canberra, allemaal cultureel gedoe. Bus uit de stad genomen om te gaan hitch-hiken! What, niet weer!! Haha, het is geweldig! Heb ondertussen al een paar liften gehad en die mensen hier zijn zo vriendelijk en zien het als normaal aan. Echt! Totdat je bij de verkeerde instapt, I know.. En alle liften hadden we echt binnen 5 minutes! De eerste onderweg naar Melbourne was van een vrachtwagenchauffeur, met z'n 3en hoog voorin dat ding! Gaaf man! Hij bracht ons tot iets van 2 uur van Melbourne en die afstanden hier zijn gigantisch en ondertussen was het al avond. Onze tent langs de hoghway opgezet, op een berg en daar die nacht geslapen. Zitten we de volgende ochtend wakker te worden, komt er een man naar ons toe of we een lift wilden. Hij bood het gewoon aan! Tuurlijk willen we dat. Alleen was het illigaal om achter in zijn busje te liggen op een matras, maar wie zou dat zien?! Had 'ie nog een cola voor ons gekocht en netjes afgezet in Melbourne. En wie was daar ook in the same town!? Goose!!! Als in Rianne! We waren voor 2 daagjes re-united! En wat was er nog meer daar?? De AustralianOpen! En weet ik de poep nix van tennis en probeer me dat maar is uit te leggen in de superwarme brandende zon op mijn schouders met een paar uurtjes slaap en weer is een kater.. YEP! Anyway, wij daarheen met een paar mensen. Weet je hoeveel een dagkaart kost??! Vijfentwintid dollar! Dat is zeg nmaar 14 euries! En dan kan je daar heel de dag rondlopen, maar niet echt overal in. Maar wel genoeg te zien! Ene NLer genaamd Sluiter, als ik z'n naam al goed schrijf. Hele NLse tribune en liedjes zingen! En wie moest er aan het einde van de dag spelen in een groot stadion!? VenusWilliams! En waar zaten wij na een andere wedstrijd van bijna 4 uur?? Helemaal vooraan!! Dus die hebt ik ff goed bekeken! Op naar Tasmania, een vliegticket is maar 77 dollar! Een uurtje vliegen en we zijn in Hobart en onderweg natuurlijk supermooi uitzicht! Al die bergen en lakes!! En vliegen is natuurlijk weer geweldig! Uitgezocht wat we wilden doen, nou je wil het niet weten.. Je hebt hier van die walking tracks waar je een paar dagen over doet. Dat willen we wel is meemaken.. Ja! Nou, het was geweldig, maar een tweede keer doe ik het toch maar niet. Helemaal in het zuidoosten van Tasmania zijn we geweest. Een week lang, zonder shower.. Stinky, stinky! Heb net de langste en heerlijkste douche ever genomen! Daarheen gelift, 3 mensen hadden ons opgepikt en de laatste was een gave gozer. Hij nam ons mee naar zijn huis, supergroot en mooi, allemaal groen eromheen. Gaf ons wat te eten en een wijntje en zette ons af precies aan het begin van de track! Geweldig toch!? Camperen deden we dus in the middle of nowhere in het bos. Lig je de eerste nacht lekker, nou lekker.. Koude! Mijn voeten wilden elke nacht gewoon niet warm worden.. En als mijn voeten koud zijn heb ik het helemaal koud. Slapen kon ik dus niet zo heel goed. En dan laat je per ongeluk je voeten tegen de tent aan terwijl je slaapt. Voel je toch ineens klauwtje aan die voeten, schrik me dood! Die amerikaanse kerel wakker gemaakt, hij herrie maken en tegen de tent slaan. Weg beest, maar wat was het? Volgende nacht was hetzelfde en nu konden we zien wat het was, possums! Die leuke beestjes kwamen snuffelen en wilden waarschijnlijk ons voedsel. Maar niet gegeven, anders kom je nooit meer van ze af. En dan loop je daar een hele dag, berg op en berg af met je bagpack van 20 kg op je rug! Dat is geen pretje, maar het uitzicht daar doe je het allemaal voor. Gigantisch mooi!! En blaren op mijn grote tenen, zere voeten, spierpijn in mijn kuiten en bovenbenen en knieen die zeer deden. Eugenlijk mijn hele benen deden zeer.. En dan blauwe plekken op mijn heupen van die zware tas, pijn in mijn schouders van het in elkaar zitten als het 's avonds koud werd.. En zweten dat je deed! Maar hey, het was het allemaal waard!! Zeker weten! Hele mooie foto's hebt ikki, maar deze computer pakt ze weer is niet, dus die komen later. Nog een groep locals ontmoet van onze leeftijd, daar 2 nights mee omgegaan op de campsite! En net dus teruggekomen, liftend! Die douche zal ik nooit meer vergeten, haha! Wat heerlijk om weer schoon te zijn!!

  • 26 Januari 2005 - 07:30

    Pa:

    Er is een klein meisje
    dat bezig is met een héél groot reisje.
    Zo ging de, met rugzak bepakte, stapper,
    vier maanden geleden naar Australië, heel dapper!
    Ze zei; ‘ik hou van de zee, en kies heel bewust,
    allereerst de route dicht langs de kust’.
    Langs de Eastcoast trok ze naar ‘t noorden,
    vierde Kerst’ in Cairns, totdat ze hoorde;
    voor een echt Oud en Nieuw festijn,
    moet je zeker in Sydney zijn!
    Zo gezegd, zo gedaan,
    Sydney ze kwam t’er weer aan.
    Enzo, na ‘the New Years-party of her life’
    werd het ook weer tweeduizendvijf.
    Oorspronkelijke plannen, gewijzigd; niks aan de hand,
    Via Melbourne, was ze nu in Tasmania beland!
    Wat doet ze morgen? Ach... kun je gissen,
    Haar verhalen? Voor geen goud wil ik ze missen.
    Maar één ding kan ze van opaan:
    Straks op Schiphol, dan sta ik vooraan!!


    Ha lieve shiv,
    Fantastisch verhaal weer meisje! Blij weer van je te horen. Dikke kus, spreek/sms/mail je snel weer!
    X pa

  • 26 Januari 2005 - 07:50

    Marieke:

    Wat een superlief gedichtje! Echt geweldig!

    Shiv! Love your story! Je maakt ook weer van alles mee he??

    Ben heel benieuwd naar de foto\'s. Ik spreek je snel weer!
    X Marieke

  • 26 Januari 2005 - 10:24

    Rosalie:

    Wauw! Gaaf gedicht! :-D
    Shivaaa, leuk om weer wat te horen!! We hadden het al steeds over je: \"Wanneer zou ze nou weer es wat schrijven?\" :-D
    Hiero is het k..k..koud, wees maar blij dat je daar zit! Ik zit toevallig net een stukje \'tannis\' te kijken en jij schrijft er over!
    Prachtig verslag weer en laat de foto\'s maar komen!! Have funnn!!!
    x Rosalie

  • 26 Januari 2005 - 14:11

    De Klausjes:

    Hoi Shiva,

    Ten eerste hartstikke bedankt voor je kaart.
    Inderdaad Sean en Guus zijn nog jarig. We zijn blij weer wat van je te horen, we waren echt nieuwsgierig. Gisteravond waren we nog bij je pa en ma, was gezellie en natuurlijk nog even over de wintersport gesproken.

    We zijn benieuwd naar je fotos van Tasmanie en de rest natuurlijk.
    Groetjes en kusjes van ons allemaal. DOEI

  • 26 Januari 2005 - 17:10

    Woodstockie:

    Hee shivi, het verloren schaap uit de bush bush, heb ook pijn mijn voetjes, jawel heel de dag getuft in de winkel om dc weer es at te krijgen...Ben wel heel erug benieuwd naar je foto´s. liefs, Manon

  • 27 Januari 2005 - 02:03

    GOOSE:

    He Shiv,

    Wat een gaaf verhaal man,ik wil ook naar Tasmania!!!Alleen het idee om langer dan tien minuten met je bagpak op te moeten lopen houdt me een beetje tegen heb alweer veel te veel gekocht hier man..
    Waren we toch mooi weer twee daggies
    bij elkaar he,lekker een box wijn drinken,gezellie!!!Have fun the rest van je trip door Tasmania en kom snel weer terug naar melbourne ik heb nog 5 dollar voor je...

    Liefs GOOSE

  • 27 Januari 2005 - 13:49

    Esther:

    Eindelijk weer eens een leuk verhaaltje om te lezen en te horen dat je oke bent! Ik zit je maar te smsén en hoor nix terug, dus ik neem aan dat je ze allemaal niet hebt ontvangen daar in tasmania. Hier alles oke en de groetjes van iedereen natuurlijk weer :-) Sunchi Esther & Ronald

  • 27 Januari 2005 - 19:44

    Mama:

    Machtig om tee lezen wat je allemaal mee hebt gemaakt echt geweldig Hoe vindt je het gedichtje van papa lief he ik hoop dat je gauw een keer bel want ik wil je wil je stem wel weer eens horen
    kusjes mama

  • 28 Januari 2005 - 18:38

    Alet En De Rest:

    hoi shivie,
    ik had al veel eerder een berichtje willen achterlaten maar heb zitten kloten met de comp. fijne virusjes enzo. ik lees wel altijd de uitdraaien bij oma. je hebt het wel heel erg naar je zin daar he? maar niet te veel hoor want je pa en ma zien je veel te graag terug. het is daar wel gaaf hoor, ik wou dat ik nog 20 jjar jonger was met zo'n instelling dan had ik het toch ook wel willen doen.had je op tasmanie ook nog van die devils gezien want die zijn zo leuk en die possums ook van die schatjes. je heb er hele enge beesten maar ook de schattigste. wij hebben er trouwens ook een pup bij en volgende week komt er nog een. want stinger is helaas in oktober overleden sniksnik. nou tuts nog veel plezier en ik schrijf nog en lees nu regelmatig je stories.
    groetjes en kusjes van ons allemaal doeidoei

  • 01 Februari 2005 - 10:39

    Nicolle:

    ha shiva! ik ben nog steeds in sydney! aan het werk werk is erg relaxt en sydney bevalt me eigenlijk wel prima! miss iets te goed zelfs haha :-) over 2 a 3 weken ga ik toch echt wel een xtje weer verder
    have fun met de rest van je trip en maybe we meet up somewhere??

    happy travel!
    xx
    nicolle

  • 01 Februari 2005 - 16:49

    Whitney:

    heyyy nichie van muh alles goed ik hoop het wel en ik hoop ook dat je het heel erg leuk heb en ik hoop ook dat de mensen daar ook leuk voor je zijn en je kan zeker ook heel leuk uit daar nou ik hoop je heel snel te horen heel veel plezier en we missen je nou doeidoei (L)(L)(L) XXXXXXXXXXXX whitney&jordy

  • 02 Februari 2005 - 17:02

    Greetje En Leo:

    Hoi Shiva. Het is weer een leuk bericht wat je gestuurd heb. Je bent wel lekker ruig bezig. Nog bedankt voor kaart die je gestuurd heb. Maar je oompie was ook jarig hoor.Heb nog veel plezier en spannende avonturen.Doooooooooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 70441

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: