Guess what!!?? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu Guess what!!?? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

Guess what!!??

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

16 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Let's talk about music! I love music!! Everybody loves music, me thinks! And yeah, I'm on the other side off the world and things change. Things can change, I don't know if I'm changed. Everything over here is different, much better then Holland if you ask me. So I might be a little kinda off a different little woman now, don't know.. Als je aan me zou vragen of ik veranderd ben zou ik het echt niet weten. Het leven is hier zo anders. En ik leef nu anders and if I'm back home I don't know how it'll be. But thatz not what I wanna tell you all. Music! Some things can change.. Everybody knows I love RnB en dat is nog steeds zo, zeker weten. Maar hier heb ik andere music ontdekt waarvan ik nooit had gedacht dat ik het mooi zou vinden. The Cat Empire, dat is de naam van de band. Geweldig!! Hele vrolijke muziek, met trompetten en trommels en die lyrics doen het 'm helemaal! Toen ik in Tasmania was belde Goose me op, The Cat Empire treed op het St. Kilda festival op hier in Melbourne. Een paar uur later had ik mijn vlucht al teruggeboekt! En nu heb ik ze gezien, live en gratis! Het St. Kilda is een festival in Melbourne met een gebeuren eromheen zoals markttentjes en allemaal podia's verspreid langs het strand. Gelukkig was het die dag ( dank u weergoden) net lekker weer. Dus lagen wij lekker in onze bikini's op het strand met een paar meter verderop een van de podia's met hele goeie live bands die speelden! The Cat Empire trad op een groot podium op naast het strand, op het moment van de dag dat de zon aan het zakken is. Dus dan heb je die hele mooie lucht en zee op de achtergrond. Drukte!! Stonden eerst op een afstandje toe te kijken, maar de crowd voorin was zo aan het swingen op de muziek dat we daar ook tussen zijn gaan staan! Live zijn ze helemaal geweldig, goeie remixen. Bij deze ga ik ze in Holland introduceren, want iedereen kan tegenwoordig downloaden he!? This is one off my favourite songs: the chariot. En nu krijgen we allemaal die list met songs als we dat nummer opzoeken, dus kies maar uit. Hihi!! En dan hebben we nog een muziekant, die vind ik nog beter. JackJohnson! Deze man in combinatie met gitaar en zijn lyrics, een hele goeie uitvinding!! Genoeg over musica.. Het leventje verder hier in Melbourne, wat doe ik hier de hele dag. Het is een big city, dat ben ik niet meer gewend na al die natuur in Tasmania. Die drukte hier en dat verkeer, vind het maar nix.. En dan loop je door de city, die shops! Je staat in de winkel te kwijlen, kwijlen over al die leuke kleding..! Maar we zijn backpackers en dat betekent living as cheap as possible to get as far and to see as much as you can and want. Helaas.. Je kan hier echt zoveel geld uitgeven, al die leuke cafe'tjes en restaurantjes ook! En die gebouwen,zo gek. Echt modern en oudheid door elkaar heen. Heb je FederationSquare, een supermodern gebouwencomplex. Op de ene hoek heb je een heel groot oud station en aan de andere kant heb je een oude kerk. Er is een KylieMinogue expeditie hier, al d'r pakjes die ze aan heeft gehad hangen op van die popjes. Rondjes door de botanical gardens gelopen, op het strand gelegen en ze hebben hier een club! Een echte club op NLse grootte! Daar ben ik 5 maanden niet meer geweest! Hier hebben ze alleen maar van die kleine cafe's en pubs enzo. Dze club voor het eerst weer een beetje groot met verschillende zalen! En in de club is alles ook weer wat duurder, dus all nite aan de diet coke. Maar dat was niet erg, want mijn lichaampje is ook wat dikker geworden ondertussen.. Helaas! Laten we het daar maar niet over hebben okay.. ( dat werken we er in Holland wel weer af, leef en geniet nu van het leven) En ik was weer een weekje alleen, was wel ff raar hoor. In een groot hostel zit ik met 600 mensen en 1 microwave! Maar gister is Nicolle teruggekomen en we hebben een ticket naar NewZealand geboekt!! Morgenochtend gaan we, voor 5 weken! En als het goed is staat er vrijdag in Wellington een auto op ons te wachten die we voor een leuk prijsje gaan huren!! Het enige mindere is dat ik daar geen reception met mijn phone heb.. Dus men kan mij en ik kan jullie niet bellen of smsen met de mobile. Maar ik ga weg uit deze drukke stad, op naar de mooie natuur!!

  • 16 Februari 2005 - 09:51

    Esther:

    Woeheooooeee!! Ik ben de eerste die een berichtje tikttttt!!! He have fun in New Zealand!! xxx Esther

  • 16 Februari 2005 - 10:13

    Pa:

    Wisten jullie dat de beginletters van deze site (www.) eigenlijk staan voor:
    Wonderfull Writing Woman.
    Want mooie verhalen schrijven kan die kleine dochter van me wel hé!
    Trouwens, over klein gesproken Shiva, je ga naar het land van de Hobbits!!! (LOTR) New Zealand. Shit! Straks zeggen ze; Hé you, little hobbitwoman, where you going to? Stay here, you below here!.....
    Wel erg machtig hoor, dat je nu in New Zealand ga kijken met Nicolle. Ben heel benieuwd, moet (ook daar) weer fantastisch mooi zijn. Maar als je de 'Lord of the Ring'-film gezien hebt, en weet dat veel landschappen uit die film daar zijn opgenomen heb je al een redelijk beeld van hoe mooi het daar is. OK. Have a nice time. Be carefull. And remember: Always thinking about you! Big kiss!!!!
    X pa

  • 16 Februari 2005 - 10:13

    Woodstockie:

    Shivi heeft eindelijk ondekt dat een meer bestaat dan Usher! Hihihi. En die band is ook al een x in Nederland geweest.Als je nog wel weet waar dat ligt. Heeel Veeeeeeeeeeeel plezier in N.Z . Wordt dat ook 5 weken wachten op een leuke nieuwe mail van je?? ik hoop het niet!!!! veel liefs, Manon

  • 16 Februari 2005 - 15:50

    Mama:

    Lieve Shiva
    Gellukig komt het toch nog goed met je smaak wat muziek betreft misshien kom je nog wel als hardrocker terug Ben benieuwd hoe je het in NewZealand vindt dat is wel het land van Lord of the Ring dus dat zou best wel heel mooi zijn
    Verder wens ik je heel veel plezier in NZ en pas goed op dat kleine dikke lichaampje van je
    Dikke kus Mama

  • 16 Februari 2005 - 21:03

    Rosalie:

    Eeeej!! Nieuw Zeeland; watch out for Shiva!!! ;-)
    Trouwens, je bent 't nummer; "I've got cocaïn, running around my brain" toch nog niet vergeten he? Haha :-P
    Ver niiiice verslaggie weer!! Have funnn daaro en doe voorzichtig :-P !! xx Rosaliedje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 70402

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: