NewZealand part 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu NewZealand part 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

NewZealand part 3

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

13 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Jeetje mensen! Wat maken we toch veel mee en wat gaat het allemaal snel! En ondertussen zijn we een beetje ziekjes, maar gewoon doorgaan. Het is allemaal zo mooi en dit zal voor altijd in mijn hoofdje blijven! Heb met dolfijnen gezwommen!! Wauw! Unbelievable!! Amazin'!! Het ging iets anders dan dat ik had verwacht, ik vertel.. Swimming with dolphins, ik dacht zelf in de ocean zwemmen met die beestjes om je heen. Was wel een beetje bang daarvoor, sharks.. Haha! Een paar dagen geleden was hier nog op het news dat er een shark in een visnet hier is blijven hangen. Maar dat de crew van de boat het nog net had overleefd ofzo. Maar we hadden een zeilboat (met een motortje ook) Moesten twee uurtjes wachten voordat we ze zagen, lekker wakker worden vroeg in de morgen heerlijk op de boat. Zie je ze in de verte met elkaar spelen en springen uit het water. En binnen no time waren ze bij ons, snel naar voren op de boot gerend. Dat water, zo blauw en helder! Zie je ze meezwemmen. Heb je achter de boat een verlaging ding wat in de zee hangt, wetsuit aan en snorkel op en aan dat ding hangen terwijl we langzaam varen. Zie je ze onder je en naast je en dichtbij dat ze kwamen! Echt geweldig! Zie je ver onder je moeder met baby en naast je zwemt er ineens een groepje voorbij en voor je zwemt er eentje alleen! Echt zo mooi! En die zonnestralen door het water heenschijnen! En dan proberen foto's van ze te maken, hhmmm.. Dat gaat wat moeilijker, maar ik heb mijn best gedaan! Vaarden we naar een island waar we nog mochten snorkelen, maar ik had het zo koud dat ik er niet meer in ben gegaan. Op de terugweg de zeilen uit en lekker relaxen. Zie ik ze in de verte weer, kwamen ze weer ff met de boot meezwemmen! Echt ongelooflijk! Eigenlijk zouden we op het zuidereiland met dolfijnen gaan zwemmen, maar het ligt natuurlijk altijd aan het weer. Is het dus sinds we hier zijn en nog steeds gelukkig superlekker weer! Gaat het precies die nacht regenen en stormen.. Dus wij 's morgens opgebeld en ja hoor, het ging niet door.. Dus nu hebben we het op het noordereiland gedaan een paar dagen later. Maar wat was dat een k*tdag zeg.. Word het natuurlijk 2 uur later weer superlekker weer, dus hadden we misschien later de zee in gekunt. Maarja, we stonden alweer met de duimen op langs de weg, op weg naar de ferry naar het noordereiland. Komen we aan bij de ferry, net een paar minutes te laat..! Moesten we 6 uur wachten op de volgende! En dan zit je daar in een dorpje met 3 huizen waar nix te doen is.. Balen! Maarja, op de ferry hadden we wel gigantisch mooi uitzicht op de ondergaande zon in de bergen! Komen we 's avonds laat in Wellington aan, is mijn telefoon pleitos! Alles overhoop gehaald, gone.. Het enige wat ik kon bedenken was onder mijn kussen in het vorige hostel, op het andere eiland. Maar doordat die dolphinswimming toen niet doorging en ik daar zo van baalde en blijkbaar niet goed heb gekeken.. Next morning hun opgebeld en ja, found it! Dus als het goed is hebben ze 'm opgestuurd naar een hostel in Wellington en houden ze 'm daar voor me voordat ik terugvlieg. Word ik ook nog ff strondverkouden.. Ben het nu al een week, maar echt minder word het nog niet.. Slijm erevywhere, come out, please! Hadden we een plan gemaakt hoe we dit eiland zouden gaan doen, krijgen we een lift van een old man die een andere kant opgaat. Hup, ff plannen veranderen! Dat was ook een schattig mannetje. Ging 'ie socks voor zichzelf kopen, wij wachten in de car. Komt 'ie terug, had 'ie voor ons hele schattige sokjes gekocht! Wilden we de TongiraraCrossing (ofzoiets) doen. Dat is a daytrack en dat is heel popular hier, hele mooie uitzchten en je komt langs vulcanos and stuff. Gaat die niet door, want het is daar slecht weer.. Waar wij zitten, een half uurtje daar vandaan is het hartstikke goed weer, dat was wel balen. Maarja, dan maar verder naar Taupo, want de dag erna zou het ook slecht weer zijn. Proberen het op de terugweg nog wel. Had je in Taupo iets dat heette Craters of the Moon. Wij erheen gelopen langs een supermooie track. Langs het water en die rotsen erbij, gewoon in de stad! Met een natural hot spa, stroomt er warm water uit de bergen en bij de rotsen zitten mensen lekker te genieten! Echt geweldig als je dat allemaal zie. Maar die craters dus, dat zijn echt allemaal kraters en daar komt stoom uit. Dat is gek om te zien, hoe dat kan en het maakt nog sissende geluiden ook. Heel apart. Dit gedeelte van NewZealand is allemaal vulcanisch. In Rotorua is het zelfs zo erg dat daar van die walmen elke keer voorbij komen, ruikend naar ei achtig iets, dat is gewoon die vulkanische damp. Word ook wel stinkstad genoemd. En je heb ook veel mudpools, modder dat aan het bubbelen is. Zijn nog naar een Maori village geweest, kregen daar een rongleiding. Weten nu wat meer over hun culture, heel interesting! Al die beelden die ze ook maken, zo gaaf! Hadden mensen in het hostel daar het leuke idea om alle films van Lord of the Rings te kijken. Ik heb deel 2 en 3 meegekeken en als je wil zien wat ik nu zie. Kijk die films! Echt, we zagen stukjes waar we geweest zijn. En dan word je weer lekker gemaakt, in de buurt was Hobbiton waar een deel is opgenomen. Dus vandaag stonden we in de Shire, bij die hobbithuisjes!! Kregen we een rondleiding erdoorheen, alles verteld wat waar was opgenomen. Er stonden nog 17 van de 37 (dacht ik) huisjes. De rest is in natural state teruggebracht, want dat stond in het contract. Het is gewoon op het land van een boer die a sheepfarm heeft. Liepen er allemaal schaapjes rond. Maar dat meertje, die grote boom en dat veldje waar ze dat feestje vierden in deel 1. Daar stond ik gewoon en al die hoobithuisjes erbij! Echt gaaf! Ennuh, dan kan ik wel wat kleiner zijn maar ik was wel groten dan de deur!

  • 13 Maart 2005 - 10:19

    Rosalie:

    Jeeeee Shiva, wat cool :-D Met dolfijntjes zwemmen en 'op de set' van TLOTR, haha :-P ;-) Wel balen dat je verkouden bent... :-( Hoop dat het snel over is...
    Heel veel fun!!
    xx Rosalie

  • 13 Maart 2005 - 10:51

    Pa:

    Hoi lieve Hobbitgirl!
    Eindelijk dan toch...
    Shiva meet & greet the dolphins! Fantastisch voor je meisje!! En je ga maar door...
    Machtige vulkaankrater-gebieden, stinkstad (jha...moet je je eigen voeten eens ruiken, dan hoor je die gekke Maori's gelijk niet meer!), en Hobbiton van LOTR bezocht. Kwauw dat ik bij je was!! Jammer wel dat je verkouden ben, misschien ff stomen boven zo'n kratergat...? Gaat wel weer over. Blijf genieten, uitkijken en aan ons denken (doen we zeker ook aan jouw).
    Doei meisje, ik mail je nog!
    Dikke kus
    X pa

  • 13 Maart 2005 - 18:20

    Rosaliedje:

    Ik wilde net vragen... "Papa van Shiva, waar bennn je??" :-D :-D Maar toen stond er gelukkig al wat :-D ;-)

  • 14 Maart 2005 - 04:50

    Job:

    Hey shiva,

    ziet er goed uit!!!

    ik ben over een week in kaikora whalewatchen/dolfijnen.

    zit nu nog op stewart island.

    have fun

  • 15 Maart 2005 - 20:02

    Mama:

    Lieve Shiva
    Eindelijk is je wens om met dolfijnen te zwemmen uit gekomen hartstikke leuk voor je
    En dat hobbitdorpje is wel wat voor je met al die kleine huisjes nee hoor kom over een tijdje maar gewoon naar huis toe want we missen je best wel hoor
    Dikke kus Mama

  • 20 Maart 2005 - 17:37

    Esther Klaus:

    He Shiva, echt gave foto's joh! Heel erg mooi. Geniet ervan en nog veel plezier! Groetjes Esther

  • 21 Maart 2005 - 10:07

    Franco:

    ola shiva, how's life, I heard you were sick. I hope you're feeling better now. great picks beso franco

  • 21 Maart 2005 - 13:42

    Remco:

    He Shiva!
    Wat geweldig wat je allemaal ziet daarzo! Ik ben echt zwaar jarloers op je....

    Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 70407

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: