Happy new year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu Happy new year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

Happy new year!!

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

02 Januari 2005 | Australië, Sydney

Happy new year everybody! Hope you enjoyed your new years eve as much as I did! Hihi!! Ik ben weer terug in Sydney!! Leuk, leuk! Na een lange autorit van 2700 km! Maar eerst new years eve natuurlijk, dat was geweldig!! Echt amazing! Heb je de HarbourBridge, daarnaast het OperaHouse en dan de botanical garden. Bij die botanical garden heb je perfect uitzicht, dus iedereen gaat daar heen natuurlijk. Drukte! Hadden we met iedereen uit het hostel afgesproken om 1 uur daarheen te gaan. Kreeg ik rond half 12 al smsjes en belletjes van mensen die er al zaten dat ik er snel heen moest komen omdat het al superdruk was. En men had van die hekken waar je doorheen moest en niemand wist nou eigenlijk wanneer ze dichtgingen. Dan neem je het zekere voot het onzekere. Dus ik me helemaal gek haasten.. Was net wakker, wezen stappen de night before offcourse. Staat er iemand in de rij die ik kon en die zei dat als ik er snel zou zijn dan kon ik met haar mee naar binnen en hoefde ik niet helemaal achter aan te sluiten. Hier komt mijn Hollywood movie actie! Bel ik haar op toen ik nog in mijn hostel was, ren ik mijn hostel uit met haar heel de tijd aan de phone. Schijnt er een short-cut daarheen te zijn die ik niet wist. Ren de straat op zoeken en vragen. Twintig trappen op en af gerend, helemaal buiten adem, want mijn conditie is ook echt nix meer.. Haar nog steeds aan de phone zeggend dat ik echt op moest schieten want ze was al bijna binnen. Rennen!! Kom ik een trap op, niet wetend waar ik precies ben. Zeg ik al tegen haar dat het echt gek zou zijn als ik haar bovenaan de trap zou zien in die rij. And guess what! Kom ik boven, zie ik haar en is ze net aan de beurt. Laatste sprint en ik rende in een keer door naar binnen! Haha! Dag mensen in de lange rij, I'm in! Als je erbij was dan had het nog mooier geweest. Echt net als in de movies, right on time! Okay, we zijn binnen. Iedereen zit lekker op het gras te eten, drinken en kletsen. Wat rondgelopen 6 heerlijke bolltejes ijs op en poffertjes! Stond er gewoon een dutch poffertjeskraam. Maar geen oliebollen en appelflappen.. Die hebben we een jaartje gemist. Bleek uiteindelijk later op de middag dat ze nog steeds mensen binnen lieten, dus eigenlijk had ik me niet echt hoeven te haasten. Mocht je ook geen eigen alcohol meenemen, maar wij zijn sneaky natuurlijk. Lekkere vino in mijn bidon in de mouw van mijn trui die in mijn tas zat gestopt! Easy! Net als heel veel andere spul meenamen. Maar toen was de vino op en moet je het toch maar kopen. Doe maar een hele fles! Als de fles leeg was kon je die terug brengen en kreeg je 5 dollar terug. Werd het op een gegeven moment flessen jatten en geld inzamelen!! Hihi! Om 9 uur hadden we de eerste vuurwerkshow, met een minuut stilte voor die aardbeving. Wat helaas niet zo goed werkte, probeer maar eens zoveel mensen stil te krijgen. Iets voor 9 was ik naar een goeie spot gelopen en had ik perfect uitzicht op het vuurwerk. Maar dat was nog niet het echte. Iets voor 12 ben ik ergens anders gaan staan, maar aangezien ik niet zo groot ben en niet de enige was die het wilde zien.. Stonden er veel mensen voor me, maar had ik een hek achter me. Dus lekker daar op gaan staan met commentaar van achter me of ik eraf wilde gaan. Sorry mensen! Had ik toch goed uitzicht! Keek over heel de haven met heel veel boten, allemaal met lichtjes. OperaHouse en de HarbourBridge, aftellen en vuurwerk! Aaahhhh!!! Oooowwww! Hihi! Geweldig!! Aan 2 kanten werd er siervuurwerk afgeschoten, precies hetzelfde en precies tegelijk. Was wel mooi, wij zagen het achter het OperaHouse en naast ons. En de bridge hadden ze zo'n sterretjes gordijn aan de onderkant. Heel gaaf! Duurde ongeveer 20 minuten en toen was het stil, geen vuurwerk op straat, nix alleen heel veel mensen. Iedereen ging meteen weg, dus wij de crowd gevolgd, de city in. Wilden nog ergens wat gaan drinken, maar het was overal zo druk en duur.. Dus de metro gepakt, die reden en nog gratis waren ook. Gekeken voor iets in de buurt van ons hostel, KingsKross. Hetzelfde, dus zijn we teruggegaan naar ons hostel en hebben daar op de rooftop gezeten. Hebben wij geen gewoon rooftop, nee! Wij hebben gewoon uitzicht op het OperaHouse en de HarbourBridge!! Daar gezeten tot 6 uur en lekker slapen, geprobeerd te slapen. Want toen het bij mij 10 uur 'smorgens was, was het in Nederland 12 uur 'snachts(tien uur tijdverschil) Dus mensen uit NL naar me bellen en smsen, happy new year! Hihi, thanks!! Hier kwam je er trouwens ook niet doorheen met het mobiele verkeer, zelfde als in NL. Geweldig om dit mee te hebben gemaakt! En het was wel de lange autorit waard. Was ik in Cairns, kwam ik daar weer iemand tegen die ik kon van het vliegtuig en hij vertelde dat hij terug ging rijden met zijn auto naar Sydney. Cairns was toch een beetje stil en regen, duss.. Maandagochtend om half 8 weg, om 'savonds om half 9 in Rockhampton aan te komen. Hostels waren al dicht, dus een motel/ hotel genomen, koste net zoveel als een hostel. Volgende dag naar Brisbane gereden, 10 uur lang. En in die auto kan je ook nix doen. Vroeger werd ik misselijk als ik in de auto ging lezen, dus die poging ging ik maar niet doen. Dan blijft er musica over en genieten van het uitzicht. Al die bergen en de wolken die erover glijden. En als je bij Sydney in de buurt kom heb je allemaal gigantische rotsen waar je langs rij! Zo mooi! Word het hier al tussen 6 en 7 donker en waren we onderweg. Gaat aan de ene kant de zon onder en zie je aan de andere kant de maan opkomen. Eerst wisten we niet wat het was, het was heel groot en roogachtig gekleurd. Zijn we langs de kant van de weg gestopt om ernaar te kijken. Je ziet 'm zo de lucht ingaan, net als dat de zon opkomt. Alleen is de maan heel groot als 'ie nog laag is. Maar echt ongelooflijk om te zien. Reden we terug van Cairns naar Sydney, hoe ik eerst naar boven ben gegaan. Maar toch was het anders, we zaten nu heel de tijd op de highway. En met de bus ga je er heel veel vanaf. Dus heb ik nu weer zeveel andere dingen gezien. Waren we in Brisbane en daar was ik al geweest, zaten we in hetzelfde hostel als toen en weet je de weg daar. Was wel een beetje gek. Daarna weer 7 uur in de auto naar PortMaguire, hadden we bijna geen slaapplek. Alles was vol, maar we konden nog net wat vinden. Denk je wat doen al die mensen hier in dit plaatsje, er is hier niet veel te beleven en vooral met oud en nieuw. Kom je de volgende ochtend beneden, is iedereen weg. Vind je het gek, we zaten 400 km boven Sydney, Hihi!! Iedereen daarheen natuurlijk. Uiteindelijk nog een paar uur in de auto en we waren er. Back in de big city! Ken ik een NLse kerel die bij de receptie bij een hostel werkt. Alles was volgeboekt, je kon echt nergens meer slapen. Zeg hij dat 'ie nog wel een bank op zijn kamer had waar ik wel op kon slapen. Als ik maar onderdak heb vind ik het goed. Eindelijk dat hostel gevonden met dat gekkeverkeer in deze stad. Had hij gewoon een bed voor me gefixed!! Betersss!! Heb ik mijn spullen neergegooid, ga ik ff buiten kijken. Kom ik heel veel mensen tegen die ik tijdens mijn reis had ontmoet! Echt zo leuk! Nu is iedereen al een beetje aan het vertrekken en aangezien ik vanaf nu alleen reis is het wel ff wennen. Ga kijken of ze hier wat werk hebben en dan blijf ik hier een paar weken. Maar dat kan ook weer ieder moment veranderen hey..!!

  • 02 Januari 2005 - 05:13

    Goose:

    he you,

    Klinkt echt geweldig daar in Sydney,wel jammer dat ik er niet bij was!!
    Cairns was ook leuk,met z'n allen vuurwerk gekeken bij de lagoon maar dat was vast niet zo groot als bij jou daar.
    Zit nu in cape Trib,geweldig!!Heb al een krokodil gezien.Uitgebreid verslag op mijn site over een paar weekjes als ik weer terug ben op de bewoonde wereld!Heb ook geen bereik met mij mob dus je kan me helaas niet bellen.
    Have fun XXXX

  • 02 Januari 2005 - 08:50

    Pa:

    A Very Happy New Year Lieve Shiv,

    Ik wens voor 2005, voor jou, dat je nog een hele fijne, avontuurlijke en onvergetelijke tijd in Australië hebt en dat we je DIT jaar weer helemaal veilig, gezond en vol goede herinneringen terug bij ons kunnen verwelkomen (ene... dan van blijdschap een beetje fijnknuffelen, JAAA!!). XXX Pa

  • 02 Januari 2005 - 12:28

    Manon:

    HAPPY NEWYEAR SHIVI !!!!!met alle geluk en gezondheid natuurlijk! Maar dat je ook vooral nog heeeeel veeeeel plezier mag hebben. en ach in je uppie reizen? jij? ik geloof niet dat jij echt heel lang alleen blijft. Veel plezier verder in de warmte, terwijl de storm hier over de daken raast.
    veel liefs Manon

  • 02 Januari 2005 - 13:23

    Jeannette:

    Wat een leuk verhaal weer.Helemaal omdat je het nog steeds erg naar je zin hebt.Maar ook vanuit Spijkenisse een heel gelukkig en gezond 2005 toegewenst.

    Groetjes Jeannette

  • 03 Januari 2005 - 00:07

    Rosalie:

    Geweldigenoten!! Kan er niks anders van zeggen haha :-D Super dat je het hebt meegemaakt!!
    Doe je voorzichtig verder? ;-)
    xx Rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 70403

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: