All over Tassie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu All over Tassie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shiva Jabaaij - WaarBenJij.nu

All over Tassie

Door: Shiva

Blijf op de hoogte en volg Shiva

10 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Terwijl ik mijn vorige story aan het tikken ben gaat mijn phone. In de hostels heb je van die noticeborden waar je je papiertje op kan hangen met iets erop als car for sale of travel mate gezocht. Dat soort dingen. Had ik gereageerd op 2 german guys, die hadden een car gehuurd en wilde Tasmania gaan bekijken. En ze zochten nog mensen om mee te rijden en de kosten te delen. Die reageerden terug op mijn text. Blijkt dat ze in een hostel op de hoek van de mijne zitten. Midden in de night erheen gelopen, was wat wezen drinken bij de harbour met wat people. Blijkt ik uno van die gyus in Brisbane en Noosa heb ontmoet! Two or three months ago, toevallig! Next morning wilden ze weg.. Kon ik eindelijk genieten van een heerlijk bed, waar ik me echt al de hele avond op aan het verheugen was. Kon ik er maar 5 uurtjes in slapen. En raad is wat ik die volgende avond en de avonden daarna sliep?? Op mijn heerlijke luchtbed in de tent! Niet weer.. Maar koude was er nu niet als je tussen 2 kerels inlig, hihi! Er is zoveel gebeurd, hhmmmzzzz. In 2 weken heel Tasmania bekeken, heerlijk in een eigen auto! Er was ook nog een koreaanse jongen mee, maar die kon niet zo goed engels.. Eerst naar WineGlassBay gereden, hoort supermooi te zijn en was het ook. Alleen het weer zat niet zo mee.. Het weer verandert op dat eiland echt onderhand met het uur. Van regen naar zonneschijn, van 35 graden naar 10 graden de next day. Verder naar boven naar de Bay off Fires, rotsen die roodgekleurd zijn langs de ocean. Nog naar een hele grote lavendelfarm geweest, die vliegen daar.. En naar een klein dorpje wat huisjes had zoals in Swiss, een Hollander had het bedacht. Naar the Nut geweest in Stanley, een grote berg van vulkanisch spull. Die beklommen en waaien dat het deed, maar dat 'briesje' bleek nog nix te zijn. Gingen we naar CradleMountain, dat is uno van de bekenste bergen in Tassie. Camperen daar langs de kant van de weg, dat is gratis hey. Waaien, stormen en regen! Die tent hield het bijna niet meer.. Een van de guys is 's nachts in de auto gaan slapen, zijn hele sleeping bag was nat. Iedere avond sliep er iemand anders in de auto, want we hadden maar een 3persontent. Maarja, camperen is op veel plaatsen gratis, dus dat scheelt geld. En ze hebben in sommige plaatsen gratis douches en zo niet dan loop je toch ff een betaalde campsite op en neem je daar ff een douche. Met onze gekke hoofden nog die mountain beklommen ook in die storm, wat later de most expensive storm ever bleek te zijn. Staan wij daar boven op die berg, waaien en echt rukwinden, je moest elkaar gewoon beethouden anders waaide je echt weg. Was best eng! En naar boven klimmen, harstikke stijl en gladde rotsen. Maarja we hadden niet voor nix die nacht gecampeerd daar. Waren we het een beetje zat dat camperen en die regen, kwamen we aan in een stadje. Ow, de stadjes hier, er zijn stadjes waar maar 700 mensen wonen! De grootste stad is Hobart en daar wonen net zoveel mensen als in Dordt! Het waren meer een paar huisjes bij elkaar waar ze een naam aan hadden gegeven. Waren we dus in zo'n town, aan het strand gelegen natuurlijk, leer mij kennen! Zagen we daar een beach house, yep een echt beach house! Een stukje op een bergje, als je 3 minuten naar beneden liep stond je op het strand. En bergen eromheen! Geweldig!! Kwijlen deden we, wat dacht je van de price..??!!! Gebeld, vrouwtje kwam, 150 bugs voor met zijn 4en voor that night. Niet duur, maar we zijn nog steeds bagpackers. Afdingen! Dertig dollar, 30 dollar!!!! Dat is omgerekent ongeveer 17 euro! Per person for that night! Mensen dat is 10 dollar meer dan wat je voor een hostel betaal en weet je wat we nu hebben!! Gillen deed ik, die mensen dachten dat ik uit het gekkenhuis was ontsnapt. Ons eigen strandhuisje met een 2personbed, die was voor moi! Word je wakker en schuif je de slaapkamerdeuren open en heb je dat uitzicht! En het was van ons!! Nog een leuke accomodatie, cottages. Zijn hier heel populair en wat prijziger natuurlijk. Maar als je bijna 2 weken campeer spaar je wat geld uit en kan je wel wat duurdere accomodatie nemen. Een oud huisje, als je de voordeur open deed had je een lange gang met allemaal kamertjes aan beide kanten. Eerst de slaapkamers, een woonkamer met een heerlijke bank en openhaard, dan de keuken met nog een openhaard en een klein kamertje met een tv en als laatst het bijna beste (naast het 2personbed, that was mine again met zelfs een electrische deken die ik op de heetste stand had gezet, en dat was heel heet!) een badkamer met een ligbad!! Ik zei al meteen dat als de guys me zochten tonight, ze me daar konden vinden. En ja hoor, een paar uur later word er op de badkamerdeur geklopt of ik nog een keer uit bad kwam. Want hun wilden ook douchen en ik zat er (blijkbaar??) al 2 uur in! Dat was het enigste wat ik wilde in de al 4,5 maand die ik aan het reizen ben wilde. Lekker genieten bij de openhaard!! En een moestuintje eromheen, lekkere verse pruimen geplukt in mijn sleeping outfit de next morning. En een ontbijt dat er bij zat! Lekkerste ooit! Verse honing en jam en een spin die vanaf het plafond er ook op zat te azen. En dat allemaal midden in de bergen! En dan zijn we verwend en willen we nog een avondje lux doen, heb nog nooit zoveel huisjes van binnen gezien. Uiteindelijk toch allemaal te duur, dus moesten we het hier maar mee doen. Heb trouwens ook echt huizen gezien waar mensen leven die mooi zijn, de locatie en groot! Het is hier helemaal niet duur om property te kopen. Naar nog meer lakes gereden en bergen gezien. Allemaal zo mooi!! Het heeft van alles wat! Kwamen we weer in Hobart, wilden uno van die guys en ik de auto nog wat langer hebben om nog wat stuff te zien. PortArthur, een historische gevangenis. En BrunyIsland dat is een van de eilanden van Tasmania. Met zijn 2en een auto, dat betekent dat ik eindelijk lekker voorin kon zitten. Maar voorin zit je met je neus op de weg en op die weg lagen zoveel dode dieren.. Achterin zag je dat niet zo, maar voorin. In de verte zag je dan al wat en keek ik maar alvast de andere kant op. Dat die beestje niet denken, hey ik hoor verkeer blijf weg daar. En BrunyIsland was mooi, ook van alles wat en gewoon supermooi. Je moet het gewoon allemaal zelf zien! Zulke mooie zonsondergangen gezien hier, hoe die lucht verandert van kleur en de ondergaande zon schijnt op de wolken de bergen. En helder, ik heb echt nog nooit zoveel sterren gezien! Zelfs de southern star en de milky way! 's Avonds naar het strand gegaan om pinguins uit de zee zien komen en over het strand de duinen in rennen. Pinguins had ik niet verwacht hier. Maar zo leuk, hoe ze waggelen en in de duinen zitten! Heb wel heel veel walibies gezien, eentje nog bijna aangereden. Die sprong ineens voor de auto en sprong opzij, kwam er net een ander auto de hoek om. Bijna daar onder, maar kon net op tijd wegspringen! En al 3 zwarte slangen gezien, hoe donkerder ze zijn, hoe giftiger. Was het hartstikke eb bij een strandje of meertje achtig iets met superblauw, mooi helder water. Wij daarover lopen met onze blote voeten. Krabben! Gaaf. Rijd je lekker rond op dat eiland en zie je ineens een bbq, stop! Dinner! Zo gaat dat, lekker impulsief! Niet weten waar je vanavond zal slapen, heerlijk dit leventje! Nog op een gigantische dam gestaan, leek wel uit een JamesBond movie als je dat zag. Onderweg daarheen was het nog ff spannend of we het zouden halen. Want de benzine was bijna op en je bent daar echt in the middle off nowhere, geen huis of mens te bekennen. Heerlijk! Alleen maar natuur en schaapies en koetjies! De guys stressen en ik had zoiets van we hebben genoeg voedsel, we kunnen makkelijk camperen en wachten tot een car voorbij komt. Maar we hebben het gehaald, de gasstation was closed. Hebben ze speciaal voor ons de owner gebeld en die kwam ons ff benzine geven. Dat heb je in die kleine dorpjes. Bij Hobart heb je MountWellington, een gigantisch grote berg. Wij naar boven gereden en een uitzicht dat je daar had. Ver! En koud dat het daar was. Nog een airwalk gedaan, loop je boven de bomen op gebouwd metaal spul. Snel erheen gereden, want de car moest voor 5 uur terug die dag en het was verder dan we dachten. Haast of niet, ikki heb trek ik chocolat, dus kunnen we ff stoppen please?? To buy some?? What!!!? Die jongen wist dat ik addicted was, hij noemde me chocaholic. Maar hij vroeg zich volgens mij af of ik het echt meende. Waarom niet? Hebben ze vlak bij Hobart een chocolat factory! Dat mag ik niet missen natuurlijk! Rondleiding gehad met veel chocolat! Maar de fabriek was te groot om het hele process echt goed te zien. Daarna chocolat gekocht in de shop daar! Dat lekker gegeten op ons 2personbed in ons eigen kamertje in een hostel in Hobart! Dat is helemaal niet zo heel veel duurder dan een kamer met meerdere bedden. En we wilden onszelf een beetje verwennen na al dat camperen. En aangezien die guy net zo groot (3cm groter) dus net zo groot als mij was, moet je nagaan hoe groot dat bed wel niet was! Hadden we die tent nog, verkopen. Binnen een uur belde iemand op, verkocht! En van dat geld lekker pizza gehaald en op bed opgegeten! Thatz life! Hihi! Vanochtend om 4 uur opgestaan om om 6 uur een vlucht terug naar Melbourne te nemen. Had dezelfde vlucht kunnen boeken als die guy, dan was ik niet alleen. Hij vloog naar Adelaide, maar had een tussenstop in Melbourne. Want vliegen is nog steeds wel een big thing! Wat dacht je, om 6 uur.. Komt de zon net op, geweldig mooie lucht!! En nu zit ik weer in Melbourne en Goose is hier ook nog steeds!! Dus die ziet ik strakjes weer, zijn we voor de derde keer re-united. En als we niet bij elkaar zijn bellen we elkaar iedere dag! Mensen worden gek van ons, hihi. En waarschijnlijk gaat ik eind deze maand begin next month mt Nicolle naar NewZealand!!! Plannen kunnen nog steeds ieder moment veranderen, maar zo staat het er nu voor. Proberen om misschien nog eventjes wat centjes te verdienen hier.. Werk, wat is dat?? Maar de centjes blijven niet altijd hoog op de bankaccount.

  • 10 Februari 2005 - 06:32

    Arina + Guus:

    Hoi Shiva,
    Blij weer wat van je te horen. Je hebt de afgelopen weken weer heel wat meegemaakt. Gaaf!!!
    Dus Tasmanie was de moeite waard. Dat gaan we onthouden. Hier alles ok, alleen regent het weer behoorlijk.

    XXXGroetjes uit Breda.XXX

    PS, blijf vooral verhalen schrijven en natuurlijk foto's sturen.

  • 10 Februari 2005 - 16:02

    Pa:

    Hoi lieve shiv,
    Fantastisch (laaaaang)verhaal en mooie foto's weer hoor! Machtig! Maarja, logisch als je zo'n hoop meemaakt en ziet... Probeer je snel weer eens te bellen, want dat kan nu gelukkig weer! Errug mooi daar in/op Tasmania. (Ik ben jaloers op je) Mis je wel...
    Dikke kus!
    X pa

  • 10 Februari 2005 - 21:07

    Rosalie:

    Heej Tasmanian Devilll!! Die foto's!! Wooow :-D :-D En weer een heerlijk lang verhaal! Haha, jij met je chocolat... :-P (groot gelijk hoor, haha ;-) ) Vandaag plensde het hier dus idd weer :-( Over ongeveer een weekje heb ik vakantie, dan kom ik wel effe bij je langs, goed? ;-) ;-)
    De snoepbak in de winkel is trouwens veranderd; mooii en lekkahh!! Ik dacht, ik meld 't effe :-P
    Nou, byebye, have fun en tot hoors!! Doeiii!!
    xx Rosalie

  • 11 Februari 2005 - 11:18

    Esther & Co.:

    Eeey eeeyy!! Zeker weer een ccol stukje, as usual :-) have fun!! xxx Esther & Co.

  • 12 Februari 2005 - 10:04

    Woodstockie:

    Hello Aussishivi! Great pictures !!! En je ziet er ook happy uit op de foto´s. Houwe zooo. Vertrek zelluf weer soon naar een tropisch land om te duiken (dominicaanse republiek en dat i.p.v de malediven wat niet door gaat door de tsunami)Have u met steve the crocidilehunter? Have fun!en blijf foto´s sturen!!liefs, manon

  • 14 Februari 2005 - 23:06

    Goose:

    He shiv,

    Ben je net weer terug ga je alweer weg!!!En vanuit NZ kunnen we elkaar niet bellen,hoe gaan we dit overleven...
    Ik ben vast nog wel in Melbourne als je terug bent dus dan kunnen we weer stappen in the palace!!
    Have fun in NZ ben benieuwd naar je verhalen.
    Kus Goose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Nog 3 hele dagen........

21 Augustus 2005

Bananas

03 Augustus 2005

Helemaal rond!

02 Juli 2005

I fed a dolphin!

15 Juni 2005

Perth
Shiva
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 70459

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: